Annons

EFS 60/2,8 macrot...

Produkter
(logga in för att koppla)
Dalkiel skrev:
Kenneth. Hur menar du... går det att "fälla ut" eller?

MVH/Daniel

Är just itelefon med Canon då det verkar vara delade meningar:))

Återkommer. Men det troliga är nog att den första infon om att dom löst det i optiken är en groda....kanske...återkommer

/ken1
 
Väntar med spänning... annars kanske Ulrica kan upplysa oss om motljusskyddet... du har ju en hemma :0)

MVH/Daniel
 
Detta fick jag då till svar :
Linsen sitter ca:3cm in och då menar man att det inte behövs motljusskydd.(detta som kallas inbyggt?) Vidare säger man från Cyberphoto att det inte ens finns någon gänga att fästa ett motljusskydd på. (Han packade upp ett objektiv och kollade).


Jag har ett i min hand i morgon, är det någet konstigt så hör jag av mig!

/Ken1
 
VAD SÄGER DU? Hade dom ett objektiv på cyberfoto? Dom små svinen... ska fasen ringa och skälla ut dom om det är sant!
 
Dalkiel skrev:
VAD SÄGER DU? Hade dom ett objektiv på cyberfoto? Dom små svinen... ska fasen ringa och skälla ut dom om det är sant!

Frågade om både 50macro och 60macro då det stod på båda på deras hemsida att motljusskyddet var "inbyggt". Kan det varit så att han kollade på 50:an???? Jag bad att få veta om båda två. Räkna till tio :)))

/ Ken1
 
åH, jag som är så oteknisk... om det är inbyggt motljusskydd vet jag inte... vänta ska jag kolla lite i manualen om det står något där...

Manualen är på engelska bara, och oteknisk som jag är så kan jag inte skilja på begreppen.... är polarization-filter samma som motljusskydd? I så fall ingår det inte, utan man får köpa det separat.

Gänga att sätta detta på, ska det vara någon speciell sorts gänga? Det finns en gänga som är till för olika filter och en "huva" som man kan köpa till som skydd för regn, snö och annat... men om denna gänga även passar för motljusskydd, så då kan jag säga att det finns visst en gänga *S*

Så oteknisk är jag, och hoppas ni förstår mitt svammel :))
 
ulricahdesign skrev:
åH, jag som är så oteknisk... om det är inbyggt motljusskydd vet jag inte... vänta ska jag kolla lite i manualen om det står något där...

Manualen är på engelska bara, och oteknisk som jag är så kan jag inte skilja på begreppen.... är polarization-filter samma som motljusskydd? I så fall ingår det inte, utan man får köpa det separat.

Gänga att sätta detta på, ska det vara någon speciell sorts gänga? Det finns en gänga som är till för olika filter och en "huva" som man kan köpa till som skydd för regn, snö och annat... men om denna gänga även passar för motljusskydd, så då kan jag säga att det finns visst en gänga *S*

Så oteknisk är jag, och hoppas ni förstår mitt svammel :))

Aha..låter som att snubben på Cyber tittade på 50:an och antog att det var samma på 60:an??? kanske?. Jag håller tyst tills i morgon då jag får ett i min hand:)

Får förresten rapporter om en snubbe som remmar på bra efter E4:an upp mot Umeå bärandes TVÅ raketkulsprutor...är det Daniel kanske? ;)

/ Ken1
 
Hehe :0) Jag är mer medeltid dessvärre. Tvåhands claymore svärd från Skottland är mer i min smak...

Tycker som sagt att hela den här releasen är skandalös... alla skyller på alla. Hoppas innerligt att mitt tyska Efs 60/2,8 Macro är intakt nu bara. Litar inte på tyska saker :0)

Jag får mitt på måndag eller tisdag vad det verkar.

Skrik till när ni testat linsen och lägg gärna upp lite bilder för det ska jag göra.

Motljusskydd kan ju vänta... ska testa utan först.

MVH/Daniel
 
Dalkiel skrev:
Hehe :0) Jag är mer medeltid dessvärre. Tvåhands claymore svärd från Skottland är mer i min smak...

Tycker som sagt att hela den här releasen är skandalös... alla skyller på alla. Hoppas innerligt att mitt tyska Efs 60/2,8 Macro är intakt nu bara. Litar inte på tyska saker :0)

Jag får mitt på måndag eller tisdag vad det verkar.

Skrik till när ni testat linsen och lägg gärna upp lite bilder för det ska jag göra.

Motljusskydd kan ju vänta... ska testa utan först.

MVH/Daniel

Är det inte Made in Japan...:)
 
Domen...

För er som vill ha den "svenska versionen" av detta objekt så bifogar jag svartet jag fick av Gunnar, ansvarig på Canon:

------------------

Hej Daniel,

Vi har skickat ut en sändning av optiken i slutet av förra mÃ¥naden och det
kommer en
kvantitet i slutet av denna månad. Tyvärr räcker det inte till alla
beställningar men
de butiker som har beställt tidigt får av denna sändning.

Mvh

Gunnar Wahlbeck
Product Business Developer Photo/Video/Projectors
Canon Svenska AB
 
Enligt instruktionsboken skall motljusskyddet vara ett ET-67B. Det monteras med bajonettfattning (som finns på objektivet). Det kan även monteras "bakvänt" när man har linsen i väskan. Och den ingår inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.