Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EFS 60/2,8 macrot...

Produkter
(logga in för att koppla)

Dalkiel

Aktiv medlem
En hel drös här verkar ha detta objektiv... frågan är bara vart ni köper det och till vilka priser?

Jag har själva kollat runt på cyberphoto, scandinavian m.m. men där är det tvärstopp. Dom har inte fått in det än... det beräknas i slutet på april säger dom. Jag ringde t.o.m. upp försäljningsansvarige på Canon och han sa att objektivet skall ha varit skickat över hela sverige för veckor sen. Nu är frågan om cyberphoto m.m. ljuger för mig eller vad?

Hjälp mig... jag vill verkligen ha objektivet innan alla vårtecken är borta...

/MVH Daniel
 
Är det ingen som vet vart jag ska köpa? Tycker det borde gå att fåtag på nu... eller måste man utomlands?
 
Är du säker att det går att köpa nånstans ännu? Jag vet inte om Canon har levererat några ännu.
 
När jag pratade med Kameradoktorn för några dagar sedan så påstod de i varje fall att de hade levererat några exemplar (men inte hade kvar några i lager).
 
Köpte ett idag hos Kungsholms foto på St Eriksgatan. 3995:-. Jag tror dom har ett kvar.
 
Annars kan det ju faktiskt vara så att folk lagt till det för att dom tänkt köpa det eller lagt beställningen.
Aningens missvisande tycker jag.
 
Fyndbörsen 3595 kr. Jag har redan fått mitt så de borde kunna leverera till dig.

Jag är den enda hittills som har ett i min kameraväska här på FS, så missvisande är det inte, för jag har mitt objektiv och har således lagt det i min web-kameraväska :)
 
ulricahdesign skrev:

Jag är den enda hittills som har ett i min kameraväska här på FS, så missvisande är det inte, för jag har mitt objektiv och har således lagt det i min web-kameraväska :)

Allright, menade inte att peka ut någon, men jag har sett det där många gånger förr, folk som haft kameror samma dagen som pressreleasen släppts osv..

Hoppas objektivet funkar bra :)
 
Tack alla för era svar!

Jag kan säga att jag kollade med scandinavian foto och där hade ett antal tandläkarmottagningar (!!!!!) förbeställt objektivet. Dom lär ju ha gått i första hand så det är därför dom inte hade några i lager.

Ska ringa och kolla med fyndbörsen så får vi se om jag kan få hem ett ex innan helgen!

P.s. har fyndbörsen motljusskydd också? Hittade inget...

/Daniel
 
herne skrev:
Allright, menade inte att peka ut någon, men jag har sett det där många gånger förr, folk som haft kameror samma dagen som pressreleasen släppts osv..

Hoppas objektivet funkar bra :)

Oh nej, det trodde jag inte heller. Förlåt om jag skapade irritation, det var inte min mening.

Gluggen fungerar utmärkt. Jag är myyycket nöjd.
 
Ska ringa och kolla med fyndbörsen så får vi se om jag kan få hem ett ex innan helgen!

P.s. har fyndbörsen motljusskydd också? Hittade inget...

/Daniel [/B]

Det törs jag inte svara på, men jag har heller inte sett något. Däremot vet jag att de är villigt inställda till att ta hem grejer om man vill ha.

Lycka till.
 
Jaha då har jag kollat med Kungsholms foto också... dom sålde sitt sista i morse(!) Någon som har något mer tips? Tycker hela denna release-cirkus är jätte skum eftersom alla säger olika och att faktum kvarstår... Canon har ju skickat ut från sitt lager för flera veckor sen.

Det går troll i det här :0(
 
Nu har jag äntligen lyckats beställa! Ska få det från fyndbörsen i början på nästa vecka... äntligen! 3995:- inkl. frakt blev det där... tycker det är ett hyfsat pris faktiskt.

Tack alla för hjälpen än en gång!

MVH/Daniel
 
Motljusskydd sitter inbyggt i 60/macrot och du behöver således inte köpa till något.
Det hade ju varit trevligt om det varit så, men nej, det gör det inte. Det blir att köpa till. Enligt Scandinavian photo och madeco så ska det vara EW-62B, Canons amerikanska web rekommenderar ET-67b. Och Canons svenska web ger 403-forbidden när man försöker kolla på sidan om makrot. Så det får ni vänta med att kolla.

Canon skickar bara med motljusskydd till sina L-objektiv trist nog. Ett motljusskydd såsom EW-83e som är till 17-40 men även 10-22 skickas med till det ena men inte det andra, trots att objektiven kostar nästan lika mycket.
 
Senast ändrad:
Peter. Är du helt säker på detta? Jag har nämligen hört både att det ingår och att det inte gör det. Den jag har beställt är en import från tyskland så jag lär inte kunna plussa på något motljus där. Men scandinavian och cyber har det motljuset du skrev så jag kan ju alltid köpa det där.

Ulrica. Ska bli ett nöje att testa den. Man kan ju köpa till en mellanring för att få ännu större förstorning... kommer du köpa en sån eller är du nöjd med förstorningsgraden?

MVH/Daniel
 
Jag kommer inte att köpa någon förstoringsring i dagsläget, då förstoringsgraden räcker alldeles utmärkt.

Jag har lite andra saker jag ska försöka få ekonomi till i första hand... någon gång ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.