Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Efkefilmerna är bättre nu!

Produkter
(logga in för att koppla)

J. Patric

Aktiv medlem
Ni som funderat på Efkes 120-filmer tidigare har nog läst lite här och var att de krullade ihop sig på längden när de torkade.

Har i dagarna testat de senaste sändningarna Efke R25 och de torkar plant! Äntligen!

Photax har tyvärr slut på R50, men väntar på leverans.

R100 har jag inte testat på ett tag, men antagligen har de också förbättrats.

:)

Härligt.
Beställde R50 och R100 natten till i dag och de ringde från photax 7:50 i morse och sa att R50 var slut men att de hade R25 så det fick bli ett packe sådana istället.

Återkommer och beskriver hur R100 filmerna uppför sig efter midsommar. :)

Glad fotomidsommar på er.

/Johan

Jag framkallade en rulle R100, inköpt ca 2 veckor sedan från Photax, och den rullade ihop sig. En trevlig film annars!

katriina skrev:
Jag framkallade en rulle R100, inköpt ca 2 veckor sedan från Photax, och den rullade ihop sig. En trevlig film annars!

Antagligen säljer de ut de äldre filmrullarna först.

De testrullar av R25 jag fick hemskickat från dem förut hade två olika emulsionsnummer, och den äldre böjde sig, medan den nyare torkade plant. Beställde ett tiopack R25 i morse med det nyare emulsionsnumret 310587, vilket var de enda de har inne just nu.

Verkar vara tunnare filmbas än tidigare eftersom spolen är lite smalare nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar