Annons

EF24-105-->IS,funderation

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var snabbt ute och fick ett rått lågt pris av Cyberphoto. Pga att Canon uppgivit ett för lågt pris i första läget. Cyber har en policy som grå ut på att de inte höjer utlovat pris utan säljer till mig för det pris som jag beställde för.

Jag betalar ca 8800,-SEK + frakt/postförskott med 72mm UV HOYA filter. Inkl moms. Snacka om kap!

Mvh Niclas,
 
Nu väntar jag, och säkert många med mig, på dom första reflexionerna och testbilderna från verkliga livet! Hoppas väntan inte blir alltför lång :)
/Karin
 
Kunde inte vänta längre!
Hämtade min glugg idag och det här blir nog alldeles utmärkt - har bara tagit några snabba bilder men så här långt ser det väldigt bra ut. Skönt med en optik som känns gedigen och inte glappar sås om 28-135 IS.
Ska bli spännande att höra vad ni andra tycker.

/Karin
 
Låter finfint Karin!
Tror nog KAaaanske att min ligger på posten nu,, kanske skall jag gå å hämta ut jag också:) Kul att spara glädjen lite åsså...
 
Jag tog lite jämförande bilder med 24-105 och 28-135 igår kväll. Tyvärr dåligt ljus men det ser mycket lovande ut vid en snabbgranskning av bilderna. Betydligt effektivare IS och snabbare fokus. 24-105 känns även väldigt bra kvalitetsmässigt (jag har inte haft några problem med glapp osv med min 28-135).
 
Ja, glappet i den du nämner är inget vidare roligt. Det gjorde att iaf jag förlorade förtroendet för den.

Mvh Niclas, som plockar upp sin nya just nu..
 
Oj så nöjd jag är än så länge. Äntligen en rejäl standardzoom i mina händer!

Har inte fotat ännu men bilder kommer..

Så här mycket glittrar det i mina ögon just nu iaf:)
 

Bilagor

  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    34.9 KB · Visningar: 241
Tog några snabba bilder med den nya gluggen och här är en. Kanske inte helt rättvisande för det är jpg-filen intill raw-filen. Lätt uppskärpt med högpass och nerräknad i storlek.
1D MkII och 1/25 f4,5 iso200 Konvertering av den stora filen blir i morgon.
 

Bilagor

  • ky_t8i4837.jpg
    ky_t8i4837.jpg
    43.1 KB · Visningar: 204
Ser ju onekligen mycket fint ut.
Skall se om jag får ut utsnitt (hade tänkt på 24, 50, 70, 105mm) på 100% oredigerat i morn eller på Lördag.
/MVH Niclas,
 
Jag orkade inte vänta på leveransen från Cyberfoto så jag gick och köpte på Schönherrsfoto till samma pris och fick UV filter på köpet:)))
Fotade med det objektivet hela dagen ute och inne på Älvsjömässan, sent på kvällen ute på stan.
Jag har ett enda slutsats - lisen är bättre än 17-40L, 24-70L samt att den har fantastisk IS. Det är den bästa allround linsen.
Synd att Canon har inte släppt det med 20D.

Handhållen kamera:
 

Bilagor

  • på-stan.jpg
    på-stan.jpg
    55.6 KB · Visningar: 153
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.