Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ef 70/80-200

Produkter
(logga in för att koppla)
Personligen skull ejag aldrig i livet lägga pengar på IS till min 70-200(om jag hade någon). Det är min åsikt och det beror ju på vad man fotograferar. Skall jag vara ärlig så förstår jag inte vitsen, men det kan väl bero på att jag nästan alltid använder stativ!

När jag kör på fri hand har jag klarat mig utmärkt i 6 år utan IS till min 80-200 och har aldrig saknat den funktionen.

Nu skall jag byta min 80-200 mot en 70-200 eftersom jag hittat en ny genre att jobba med , nämligen actionfoto och då tycker jag inte den svarta håller måttet vad gäller AF, möjlighet till konverter osv! Men det blir ingen IS för mig, de pengarna lägger jag på film! Men som sagt.. Det beror jo på vad man fotar och hur stadig man är på hand

Skulle vara trevligt om det fanns någon som för en mindre penning lånar/hyr ut objektiv så man kunde testa på egen hand och få en uppfattning om vad man egentligen behöver.

IS verkar ändå lite lockande. Kan man undvika att släpa på stativ så tycker jag att det är värt en slant.

På kikare har jag sett skillnaden med och utan IS. Då blev jag mycket positivt överraskad av IS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar