Annons

EF 300/2,8 begagnat pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde40

Ny medlem
Går i funderingar över att sälja ett par objektiv, och tänkte höra om någon vet vad dessa kan betinga på begagnat marknaden innan jag tar något beslut.

Canon EF 300/2,8L is usm?
Canon EF 500/4L is usm?
Bägge är inköpta 2006 och är i mkt fint skick.

/Fredrik
 
Lägg ut annonser med det pris du önskar få för objektiven. Får du ingen respons så får du antingen gå ner i pris eller behålla gluggarna. Det är alltid köparen som bestämmer om priset är rätt eller fel. Det finns ingen prislista, men kolla på blocket och Fotosidan och se vad andra begär så får du en uppfattning vad de vill ha för sina klenoder.

Ibland har jag fått sälja omgående för det pris jag satt och då känner jag att jag varit för billig, men å andra sidan så blev jag ju av med varan som jag ville sälja. I andra lägen så känns det som jag förlorar massor och ändå är det ingen som köper. Det är köparen som bestämmer, det vet alla duktiga säljare och vissa andra.
 
Gängse pris för 300/2,8 L IS USM i fint skick tycks ligga runt 30.000:- begagnat. Det blir möjligen mer lättsålt om man kan lämna momskvitto.

500/4 L IS USM har jag tyvärr sett sällan begagnade och har aldrig ägt själv så där kan jag tyvärr inte svara.
 
Går i funderingar över att sälja ett par objektiv, och tänkte höra om någon vet vad dessa kan betinga på begagnat marknaden innan jag tar något beslut.

Canon EF 300/2,8L is usm?
Canon EF 500/4L is usm?
Bägge är inköpta 2006 och är i mkt fint skick.

/Fredrik

Har kollat lite gamla raderade annonser och det rör sig om 30 kkr eller strax under för 300/2,8L IS.
500/4L IS verkar tidigare har gått för cirka 45 kkr, men början av sommaren annonserades två för 40 kkr.
 
Har du inte bråttom att sälja kan du nog ta minst 45k för 500:at. Jag vet två som sålts för strax under 50k i våras.
Det är ju inte så lätt att få tag i ett beggat.
 
Tackar så mycket för hjälpen allihop som svarat.
Nu känns det som om jag kan sätta ett rimligt pris på gluggarna om/när jag bestämmer mig för att sälja.

/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.