Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EF 17-40/4L vs 17-55/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)
M_G skrev:
Kanske inte rent allmänt men jag personligen kommer inte betala ett öre för motljusskyddet om jag köper ett objektiv för över 10 000:-. Så enkelt är det och jag brukar alltid få som jag vill när jag bestämt mig för något.

Jag håller med dig att det är dålig stil att inte skicka med ett motljusskydd till ett så pass dyrt objektiv.

Men du kommer att få bita i det sura äpplet hur envis du än är, för Canon skickar bara med motljusskydd till sina Proffssgluggar dvs, "L-gluggarna".

kent.

Man kan ju alltid låssas att objektivet kostar 460 kr mer och lura sig själv att motljusskyddet ingår. Alltså, objektiv och motljusskydd kostar på Cyberphoto 10843 kr. Att det sedan är 10383 kr + 460 kr är inte mycket att hetsa upp sig för.
Tycker det i så fall är värre med L-gluggar där de skickar med motljusskydd som inte är optimerade för 1,6 cropsensorn. I priset för L-objektivert betalar man ett motljusskydd som man sedan inte använder och måste köpa ett nytt som passar bättre. Man betalar då alltså för två motljusskydd, idiotiskt. Objektivet jag tänker på är 17-40 4L.

fn76 skrev:
Tycker det i så fall är värre med L-gluggar där de skickar med motljusskydd som inte är optimerade för 1,6 cropsensorn. I priset för L-objektivert betalar man ett motljusskydd som man sedan inte använder och måste köpa ett nytt som passar bättre. Man betalar då alltså för två motljusskydd, idiotiskt. Objektivet jag tänker på är 17-40 4L.

Nja, jag tycker väl att man kunde få välja isåfall, för dom som äger en FF kamera så är ju orginalskyddet helt rätt.

Sen är ju faktiskt "L" objektiven gjorda för fullformat och inte för APS-C kameror i första hand.

kent.

Zoso skrev:
Nja, jag tycker väl att man kunde få välja isåfall, för dom som äger en FF kamera så är ju orginalskyddet helt rätt.

Sen är ju faktiskt "L" objektiven gjorda för fullformat och inte för APS-C kameror i första hand.
Att Canon säljer APS-C kameror tycker jag i första hand borde spela in, särskilt för 17-40 som vad jag verkar förstå används primärt på APS-C kameror.
De som kör FF sesnorer kan ju ändå betala extar med tanke på pengapungen de har, de är ju ändå låsta till canon.:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar