Annons

EF 100 macro utan USM?

Produkter
(logga in för att koppla)

Allemyr

Aktiv medlem
Hej skall köpa ett begangnat Canon EF 100 2.8 macro. Men säljaren säger att det inte är ring usm eller usm över huvudtaget. Hittar dock inget sådant objektiv på fotosidan i recensionerna. Vet någon om de finns ett sådant objektiv eller vet inte säljaren om att de är ring usm på objektivet? Svar är välkomna! Had egott
 
Tack

Tack för ett snabbt svar. Ja de va lite skumt att lägga två olika objektiv i samma lista. Undrar vad du tycker ett sådant objektiv kan vara värt begangnat eller ska jag satsa på ett nytt med Ring-usm? ha de gott
 
När jag bytte för ett tag sen sålde jag mitt för 1800:- har jag för mig.Som macro duger det fint så länge man kör utan af.
 
Jag har också ett EF 100mm f/2.8 macro utan USM och är nöjd med det. När jag fotar macro använder jag andå inte autofokusen, så jag har inte lidit av att det låter lite. Det är ganska ljusstarkt och bra optik i det, för mina krav. Om du inte betalar för mycket för det och det verkar vara i bra skick kan jag rekommendera det.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.