Det här är en ganska intressant diskussion, som jag skulle vilja komplettera med min sida av saken...
Jag är själv en troende kristen, och tog väldig anstöt av bilderna. Men inte främst av de skäl som de flesta tänker på, jag är en absolut förespråkare för att alla och envar ska få ha sin egen tro, sin egen religion och sin egen syn på Jesus. Jag tror på Bibeln "rakt uppochner"(därmed så förstår jag inte allt...).
Jag missunnar inte Elisabeth att tro som hon gör, men att anse att det hon uttrycker med ecce homo skulle vara korrekt enligt Bibeln, då är man ute och cyklar rent teologiskt...
Att dessutom presentera Jesus som en oomskuren västeruopé, är också klart missvisande. Jesus är född och uppvuxen i Israel, och man kan fråga både muslimer, judar och kristna för att få det entydiga svaret att Jesus var omskuren... Men det kanske inte fotomodellen i bilderna gick med på...
Jag anser att det är intolerant och nästan rasistiskt att presentera Jesus som något annat än med "mellanöstern-påbrå". Det gjorde katolska kyrkan under flera århundraden, de ville sudda ut Jesu bakgrund helt enkelt...
Till sist vill jag verkligen hålla med om och understryka att hemsidan, som denna tråd började med, är verkligen obehaglig och inte biblisk den heller! (nu har jag verkligen ställt mig i korseld)
Bibelversen Matteus 7:21 som står under bilden, har verkligen inget att göra med texten som står bredvid den, slå upp så får ni se... Inte mycket av Guds kärlek på denna hemsida...