Annons

eBay - pengar i förskott

Produkter
(logga in för att koppla)
...

Jag vet nu inte om jag vågar fullfölja affären. Några varningsklockor ringer. För trevlig, ID stöld osv osv.

Vad tycker ni? Ska jag skicka 50.000 kr till hans konto bara sådär....Please inga moralpinnar tack.

Enkelt svar - avstå. Exemplet du berättar motsvarar exakt checklistan för ett bondfångeriförsök.

Tack för alla svar - har varit ute hela dagen och fotat - kommentarerna de uppskattas!

Säljaren har varit aktiv sedan 2004 och har hundratals försäljningar många på flera tusen dollar.
Men det är nog som många säger, dumt att chansa och det med garantin måste kollas upp.

Pengar har jag i drivor, men tänker inte skänka bort dom för det ....

Ska kolla upp att beställa från Holland.

Ok fick mail av säljaren häromdagen där han undrade om jag fortfarande var intresserad. Jag svarade då att jag dessvärre bestämt mig för att inte fullfölja affären. Inget skäl angav jag. Då hände ju det som är en riktigt varningssignal, inget svar bara tystnad. Inget försök till winback eller ens fråga efter anledningen. Nu har han bytt namn på eBay såg jag och flyttat alla sina varor...

Paypal kostar men det gör även överföring till utländsk bank. ca 400kr till Japan, jag vet inte vad det kostar till USA, man väljer i överföringen om mottagaren eller den som skickar ska betala. Sen tillkommer ca 28% i moms och tullavgift, vid import.

Paypal kostar men det gör även överföring till utländsk bank. ca 400kr till Japan, jag vet inte vad det kostar till USA, man väljer i överföringen om mottagaren eller den som skickar ska betala. Sen tillkommer ca 28% i moms och tullavgift, vid import.

Nu var det dock inte tullen och momsen som diskuterades, dessutom är den 34% så vitt jag vet. Dock ej från EU land vilket var det som var aktuellt i tråden.

Nu var det dock inte tullen och momsen som diskuterades, dessutom är den 34% så vitt jag vet. Dock ej från EU land vilket var det som var aktuellt i tråden.

Står väl bara att han ska betala dollar i första inlägget, så jag drog slutsatsen att det var USA.
Men ang tullen så betalade jag 1892:- i tull/moms på ett värde av 7130:- från Japan, det blir 26,5%

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar