Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-TTL-kabel

Produkter
(logga in för att koppla)

mustanggt

Aktiv medlem
Förhoppningsvis är detta rätt tråd för denna fråga.

Jag behöver en lång e-TTL kabel (canon), ca 10m. Kabeln ifråga skall vara av s.k rak typ dvs. ej någon form utdragbar kabel.

- Känner någon till en svensk leverantör?
- Kan 10m vara för långt och orsaka signalförluster eller liknande?

Kabel is the thing

Tack för all hjälp! Radiosändare i all ära, säkert helt klart den bästa lösningen men ligger inte riktigt inom min "pris range" just nu.

Jag har två canon EX 580 e-TTL II och klarar mig relativt bra men min önskan är dock fortfarande att få tag på en rak kabel. Det elastiska som finns (och som jag redan har) är rent livsfarliga om man försöker placera blixten mer en tre meter ifrån kameran..

Istället för kabel så har photofix bra trådlösa lösningar för en billig peng.
använder det själv och det funkar perfekt.
Scandinavian photo säljer dom.

Jag byggde ihop en egen. Jag köpte en kort TTL kabel av billigaste sort från utlandet och klippte av den på mitten. Här satte jag fast ett nätverksuttag i varje ände.

Sen är det bara att stoppa i en nätverkskabel av valfri längd. (Jag hade en del sådana här liggandes utan kostnad) Funktionaliteten var det inget fel på, dock så är det ju mycket trevliga med radiosändare =)

Tack, tänkte inte på att det var en lösning men jag är data kille så det borde jag klara av att fixa till.

Jag byggde ihop en egen. Jag köpte en kort TTL kabel av billigaste sort från utlandet och klippte av den på mitten. Här satte jag fast ett nätverksuttag i varje ände.

Sen är det bara att stoppa i en nätverkskabel av valfri längd. (Jag hade en del sådana här liggandes utan kostnad) Funktionaliteten var det inget fel på, dock så är det ju mycket trevliga med radiosändare =)

Näe men ska man skicka ner blixten i en brunn får man nog testa sig fram till en bra inställning på blixten.

Jo jag håller med, men TS ville att lösningen skulle stödja TTL

Jag kör med Phottix lösning och de är klockrena, men som sagt de stödjer inte TTL, som TS ville ha, sen varför man sbsolut måste ha TTL stöd på externa blixtar vet jag inte, då jag oftast kör manuellt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar