Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
dyr plast. D70
- Trådstartare emil t
- Start datum
mipert
Aktiv medlem
Pensla på Wasabi runt ögonmusslan så lånar han aldrig din kamera igen...FillilutteN skrev:
min far lånade kameran utan att fråga och så tappar han självklart bort ögonmusslan!..
FillilutteN
Aktiv medlem
haha..tack för tipset men alltså den finns inte på cyberphoto
edsjo
Aktiv medlem
Behövs verkligen skärm-skyddet? Jag tappade mitt för ett halvår sedan och trodde jag behövde ett nytt för att inte repa displayen. 250 kr ville jag dock inte betala och har sedan dess kört utan skärm-skydd till min D70. Displayen är klart reptåligare än vad jag trodde, för det har inte blivit någon störande repa över huvudtaget på den här tiden. Faktum är att skyddet bara var i vägen och gjorde displayen svår att se. Mitt råd till er som har det kvar och upplever det störande, ta bort det i stället (innan ni tappar det!).
FillilutteN
Aktiv medlem
jo, men en ögonmussla vill jag ha ! Argh, finns ingenstans! Störande. vad kan det kosta att tillverka en liten bit gummi hehe
Metica
Aktiv medlem
Jag tappade mitt lcd-skydd så gott som omgående och tittade vad ett nytt kostade. Huga! Kört utan skydd (öh) i ett år med 40 000 exponeringar i fält utan en repa. Inte ens när jag tappade skiten i backen för några dagar sedan (men det var nog bara flax), då sprack istället andra delar... ;-)
D Gulliksson
Aktiv medlem
fixade å donade lite...
Jag tog loss mitt lcd-skydd och värmde upp själva kanterna med en värmefön och böjde till dem lite(alltså kanterna som hakar fast sig i kameran).
Resultatet blev att skyddet sitter mer spännt än förut
Jag tog loss mitt lcd-skydd och värmde upp själva kanterna med en värmefön och böjde till dem lite(alltså kanterna som hakar fast sig i kameran).
Resultatet blev att skyddet sitter mer spännt än förut
Ella_a
Aktiv medlem
SH-101 skrev:
Hittar någon ett någonstans runt storforsen i norrland så är det mitt =)
Mina hemtrakter!
Ska troligtvis dit till jul...men det blir ju som att leta efter en nål i en höstack! ha ha...
Peter Nessler
Aktiv medlem
Makten skrev:
Sätt lite genomskinlig självhäftande plast över displayen om ni tror att den kan bli repig. Sånt som man slår in skolböcker med... Kostar inte många kronor kvadratmetern;-)
Kan rekomendera detta!
Kör det på min D1:a och det funkar lysande...
//Peter
Phrizzawh
Avslutat medlemskap
Kolla ebay efter "nikon bm 4", brukar finnas för 9-10 dollar + 2-5 dollar frakt om man har tur, köp 2-3 stycken på en gång så har man genast sparat in massor jmfrt med sveriges 250:- prislapp.
Tull o moms slipper man nästan garanterat då dem skickas i vaderade kuvert bara, rakt hem i brevlådan.
jag köpte själv 2 stycken för 8 dollar stycket.
Tull o moms slipper man nästan garanterat då dem skickas i vaderade kuvert bara, rakt hem i brevlådan.
jag köpte själv 2 stycken för 8 dollar stycket.
Fred H
Aktiv medlem
Det kan man undra. Jag har en Nikon Coolpix995 sen 5-6 år utan något skydd och den fungerade bra. Ibland får man torka av feta fingeravtryck med näsduken (bör inte vara snuriga ;-) ). Inga repor hittills och den kameran är också en Nikon.RolandM skrev:
Behövs det där plastlocket?
Så, min D70's LCD kan inte vara svagare.
När den dagen kommer att jag tappar plastskyddet köper jag ett paket syddsfilm från
Clas Ohlsson
för 25 spänn och plastar in LCDn. Eller helt enkelt skiter jag i. Den samlar bara imma när jag tittar i sökaren mer än 5 sekunder.
/Fred