Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dyr optik...

Produkter
(logga in för att koppla)

Baldwin

Aktiv medlem
Hej.

Jag har funderingar på att utöka min arsenal av objektiv inom en snar framtid. Problemet är bara det att objektiven här i Sverige är väldigt dyra(enl.min mening).

Utomlands(utanför EU) däremot, har jag förstått att objektiven är väldigt billiga. Upp till halva priset ibland.

Min fråga är om det är någon som köpt objektiv från usa eller asien? Och om det i så fall finns något ställe som är att rekommendera?

MVH

Kristofer

När du räknar på priserna är det viktigt att du inte glömmer tull och momsavgifter. I många fall blir det billigare från USA iaf, men ofta (iaf vad gäller optik) blir det billigare om man beställer från andra EUländer.

Vad gäller tull och momsavgifter finns all information på www.tullverket.se

Tycker precis frågan känns bekant !! undrar om den inte varit uppe förr några 100 ggr ?? eller var det 1000...:)
mvh/Gunte..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar