Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dynax 7D låser sig

Produkter
(logga in för att koppla)
Då var det DAX...

Nu när jag packar upp kameran inför helgen och ska ta lite bilder med ny införskaffad optik, jooo vad händer...

den jvln tar inga bilder...

Jag slår på den och den "kontaktar" den optiken och jag kan fokusera och se allt i sökaren.
Knäpper av en bild och det är helt svart i lcd-skärmen medans minnes lampan lyser men man kan inte fortsätta att ta några bilder. Sedan slår man av kameran och försöker igen... samma sak händer... igen...

Bilderna blir svarta!!! som natten...

FN... Jag blir tokig... det är väl bara att ringa ZIGER-teknik, eller ska man vända sig till ScandinavianPh???

Jag har prövat utan batterigrepp samt med olika minnen och batterier... men samma sak händer...
Vem ka man prata med på ZIGER... om ev rep tid mm...

Tacksamm för svar!!!

Mvh
MaxG
 
Jag slår på den och den "kontaktar" den optiken och jag kan fokusera och se allt i sökaren.
Knäpper av en bild och det är helt svart i lcd-skärmen medans minnes lampan lyser men man kan inte fortsätta att ta några bilder. Sedan slår man av kameran och försöker igen... samma sak händer... igen...



Låter som samma problem som jag hade. http://www.fotosidan.se/forum/showt...?threadid=62902

Var slutaren som lagt av. Tog ca tre veckor att få tillbaka från Zieger...
 
Ring Roy på Ziger

Det låter som samma problem som jag hade, de bytte min slutare. Jag fick tillbaka min kamera efter 5 dagar hos Roy på Ziger. Lycka till!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.