Annons

Dynax 7 + Tamron 24-135/3.5-5.6

Produkter
(logga in för att koppla)

jannem

Avslutat medlemskap
Hej,
Är på väg att köpa en Minolta Dynax 7 men har inte riktigt bestämt mig för objektiv. Ett alternativ är Tamron 24-135/3.5-5.6 AD.

Någon som har erfarenhet av Tamron 24-135/3.5-5.6 eller om kombinationen Dynax/Tamron?

/Jan Malmström
 
Jag har endast ett objektiv från Tamron och det är deras 90/2.8 macro. Det fungerar bra på både Dynax 9, 7, 800si och 600si. Nackdel är att autofokusen är ganska långsam men priset är desto bättre.
 
kolla min annons..............

hej minolta-köpare! dynax 7 är ett kul val! själv har jag en 9:a som jag gillar. innan det en 700si som jag trivdes otroligt bra med, ångara att jag gjorde mig av med den. tänkte bara att tala om att jag säljer ett tamron 28-105/2.8 (fast största öpppning) för 8000SEK. det är perfekt.

hälsningar/

kristjan aunver 0708545220
 
Jag har ingen personlig erfarenhet av tamrons 24-135. Men enligt de tester som finns ute på nätet så verkar det vara en väldigt bra glugg. Jag har kännt på objektivet och tycker att det är väldigt gediget byggt. Betydligt solidare känsla än Nikon och canon, originalens 28-105:eek:r. Vad gäller kompabilitet ihop med Minoltas Dynax 7, tror jag du kan vara lugn. Det låter i mina öron som en rätt svårslagen kombination.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.