Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dynax 7 -problem

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidA

Medlem
Hej
Köpte precis min andra D7'a begagnat. Den första höll bara för 4 bilder och sen la den av. Skickade tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Visade sig att bländaren hade hoppat i fel läge eller något liknande.

Så jag köpte mig en ny begagnat från Norge. Den här funkade lite längre -nämligen för 5 bilder! Jag tänkte att det här händer bara inte och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Efter jag knäppt av den 5:e bilden stod det "Rewind" på displayen i ca 1 sek samtidigt som det lät som filmen spolades tillbaka (det gjorde den inte visade det sig sen) och sen dog displayen. Så här blev det varje gång jag satte på den. Bytte batterier utan någon skillnad. Efter jag manuellt plockat ut filmen verkar dock kameran funka normalt igen. Har inte testat med någon ny film än.

Är det någon som har varit med om detta eller något liknande? Eller vet vad det kan bero på?

Jo, min första 7:a gick en rulle, sen vägrade den spola tillbaka och den matade heller inte fram när jag satte i ny film. Jag lämnade tillbaka kameran och fick en ny, men tyvärr fick jag aldrig reda på vad det var för fel på den.

/Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar