Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dynax 7 beter sig konstigt
- Trådstartare Jozig
- Start datum
stäck
Aktiv medlem
Det låter som om det skulle kunna vara nån slags glapp eller inkompatibilitet med objektivet. Händer det med alla objektiv, eller bara med något/några särskilda?
Min Dynax 7 reagerar ungefär på det sättet om man kommer åt knappen för att ta lös objektivet. Då säger den "fjutt", och bländaren blir "--" en knapp sekund.
Min Dynax 7 reagerar ungefär på det sättet om man kommer åt knappen för att ta lös objektivet. Då säger den "fjutt", och bländaren blir "--" en knapp sekund.
Gote
Aktiv medlem
Min Dynax 7 beter sig likadant. Den klickar till och fokuserar lite. Samma rutin som när man slår på strömmen.
Men jag behöver inte ens komma åt skärpedjupsknappen, det räcker med att jag juckar lite på objektivet. Händer med alla objektiv och är lika irriterande varje gång.
Hittar ni någon lösning så får ni dela med er...
Men jag behöver inte ens komma åt skärpedjupsknappen, det räcker med att jag juckar lite på objektivet. Händer med alla objektiv och är lika irriterande varje gång.
Hittar ni någon lösning så får ni dela med er...
stäck
Aktiv medlem
Anders: I ditt fall låter det precis som om det är dålig kontakt mellan objektivet och kamerahuset, som då inte fattar vad det är för objektiv som sitter där.
Du kanske har smutsiga kontakter som ger dålig kontakt eller nåt. Testa rengöra dem med nån lätt kemi eller ett suddgummi. I värsta fall är fästet i kamerahuset för "slappt", då kanske det är en garantifråga att fixa.
Du kanske har smutsiga kontakter som ger dålig kontakt eller nåt. Testa rengöra dem med nån lätt kemi eller ett suddgummi. I värsta fall är fästet i kamerahuset för "slappt", då kanske det är en garantifråga att fixa.
mnorrback
Aktiv medlem
Putsa kontakterna både på objektivet och på kameran, det fungerade i alla fall för mig. Om du däremot kan provocera fram samma fenomen genom att vrida på objektivet samtidigt som du håller ett stadigt grepp om kameran så så är det antingen kamerans eller objektivets bajonett som är dålig = det blir dyrt!