Annons

Dynamiskt omfång 300d

Produkter
(logga in för att koppla)
Pratade med en säljare som gladeligen förespråkade D70S övertag gällande dynamiskt omfång i jämförelse med 350D. Han visade flertalet utskrifter som bekräftade hans hypotes - D70S bilder gav bättre resultat i mörkare partier och med bättre detaljåtergivning av skuggor, detaljer etc. Känndes sannerligen paradoxalt när jag stod där då jag hade en klar bild av att 350D skulle vara markant bättre på denna front?
 
Vikster skrev:
Pratade med en säljare som gladeligen förespråkade D70S övertag gällande dynamiskt omfång i jämförelse med 350D. Han visade flertalet utskrifter som bekräftade hans hypotes - D70S bilder gav bättre resultat i mörkare partier och med bättre detaljåtergivning av skuggor, detaljer etc. Känndes sannerligen paradoxalt när jag stod där då jag hade en klar bild av att 350D skulle vara markant bättre på denna front?

Sidan Martin länkade till tyder ju på raka motsatsen, men testresultaten känns lite tvivelaktiga; är verkligen en så dyr kamera som D2x så dålig i jämförelse?
 
Att D50 skulle ha bättre omfång än D2X låter konstigt iaf ur ekonomisk synvinkel. Dock står det "At camera's minimum ISO". Varirer lägsta ISO mycket kamerorna imellan?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.