Jenkan00
Medlem
Som så många gånger förr söker jag hjälp hos er som har lite mer kött på benen än en annan. I vinter ska jag ut på ännu en dykresa och eftersom jag näst intill spenderar mer vaken tid under vatten än på land så vore det ju trevligt att föreviga min typ av semesterbilder. Jag har en Nikon D810 men att köpa ett UV-hus till den kostar en halv förmögenhet. Min budget är 10K och det är absolut max, gärna under! Då behöver det inkludera allt så som kamera, kamerahus, blixt och ”bricka” (som man fäster kamerahus och blixt på?!)
Någon som har förslag?
Kan även tillägga att jag har advanced open water cert så dyker ner till 30m. Vid min förra resa så lånade jag en äldre GoPro med rödfilter, bilderna blev kassa, dom blev suddiga av alla rörelser i vattnet.
Är inte främmande för att köpa begagnat för den delen heller. Och vill gärna fota i raw-format.
Hoppas någon vill hjälpa en novis här
Någon som har förslag?
Kan även tillägga att jag har advanced open water cert så dyker ner till 30m. Vid min förra resa så lånade jag en äldre GoPro med rödfilter, bilderna blev kassa, dom blev suddiga av alla rörelser i vattnet.
Är inte främmande för att köpa begagnat för den delen heller. Och vill gärna fota i raw-format.
Hoppas någon vill hjälpa en novis här