Annons

DXO Photolab

Produkter
(logga in för att koppla)

trebh

Aktiv medlem
Hej, vill gärna ha förslag på bildvisnings/ katalog program för foton som funkar bra med DXO PhotoLab, ej Adobe Lightroom då jag tänker avsluta mitt abbonemang. Skulle också vilja ha förslag på arbetsflöde. Jobbar på hobbynivå. Har Mac dator

Hej, vill gärna ha förslag på bildvisnings/ katalog program för foton som funkar bra med DXO PhotoLab, ej Adobe Lightroom då jag tänker avsluta mitt abbonemang. Skulle också vilja ha förslag på arbetsflöde. Jobbar på hobbynivå. Har Mac dator

Kör med Apples Bilder och köp tillägget som kopplar in Photolab som raw-framkallare.

https://itunes.apple.com/us/app/dxo-opticspro-for-photos/id1056077392
https://support.dxo.com/hc/en-us/articles/215589108-DxO-OpticsPro-for-Apple-Photos-Workflow

Kan det vara något tror du?

Edit: Är nog inte alls vad du letade efter. Där emot finns det ett skript som låter en öppna foton från Bilder i externa program. Ska se om jag hittar igen det.

Har förstått att det finns nåt Dxo tillägg man kan skaffa till Apple Bilder. Är detta tillägg lika kraftfullt som det fristående DXO programet?Eller det kanske bara är till för iphones och ipads, inte för MAC datorer....

Har förstått att det finns nåt Dxo tillägg man kan skaffa till Apple Bilder. Är detta tillägg lika kraftfullt som det fristående DXO programet?Eller det kanske bara är till för iphones och ipads, inte för MAC datorer....

Det är tyvärr en nerbantad version. Ok för 100,- men inte tillräcklig om man har den fullstora fristående.

När jag läser dxo-forumet så är det många som efterfrågar en smidig koppling mellan Bilder och PL.

Hoppas att dxo lyssnar för de har en bra chans att haka på Bilder som bibliotek då de själva är svaga där och sedan briljera med deras styrkor.

Har nu köpt DXO Photo Lab Elite... finns det någon som har tips om något biblioteksprogram dit jag kan ladda ner mina foton från minneskortet för att därefter jobba med dem i DXO Photo Lab, ej något Adobe program för jag vill avsluta lightroom och bara jobba med DXO

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar