Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
DVD spelare och TV
- Trådstartare frilins
- Start datum
Ante
Aktiv medlem
Av den info jag kan hitta på internet om din dvd så klarar den inte av att visa stillbilder. Men kolla igenom manualen först och se om du hittar något där.
Info hos Pioneer
Info hos Pioneer
AndreasOnTheWeb
Aktiv medlem
Normalt så räcker det med att bränna skivan som en vcd skiva (video cd)
Först och främst måste din dvd kunna läsa brända skivor och även klara av formatet vcd.
Sedan behöver du ett program som Nero som kan skriva vcd skivor.
Vad jag kan se så borde din dvd klara detta galant.
Först och främst måste din dvd kunna läsa brända skivor och även klara av formatet vcd.
Sedan behöver du ett program som Nero som kan skriva vcd skivor.
Vad jag kan se så borde din dvd klara detta galant.
Timo Julku
Avslutat medlemskap
DVD codeken heter MPEG 2
I regel sa fungerar det alldeles utmarkt att bara branna en MPEG 2 video pa en CD o spela upp den pa DVD spelaren...
Det finns annars en massa progs du kan lasta ner o testa med, ulead.com har 30 dagars test program som tom min mossa hade fattat hur det funkar...
Natt annat att tanka pa et att pixel dimesionen pa TV ar 0,9 till 1...
Dvs en pixel pa tv:n ar 0,9 hog nar den ar 1 bred...
Nu kommer jag inte ihag vad resolutionen pa PAL e men ex pa NTSC 720x480 i original...
Ta din bild och kroppa till 800x480 sedan image size, utan constrain proportions till 720x480
Sa ser det inte stretchat ut pa TV:n
Nock om detta, lycka te
smiles
Timo
I regel sa fungerar det alldeles utmarkt att bara branna en MPEG 2 video pa en CD o spela upp den pa DVD spelaren...
Det finns annars en massa progs du kan lasta ner o testa med, ulead.com har 30 dagars test program som tom min mossa hade fattat hur det funkar...
Natt annat att tanka pa et att pixel dimesionen pa TV ar 0,9 till 1...
Dvs en pixel pa tv:n ar 0,9 hog nar den ar 1 bred...
Nu kommer jag inte ihag vad resolutionen pa PAL e men ex pa NTSC 720x480 i original...
Ta din bild och kroppa till 800x480 sedan image size, utan constrain proportions till 720x480
Sa ser det inte stretchat ut pa TV:n
Nock om detta, lycka te
smiles
Timo
Ante
Aktiv medlem
Såvitt jag förstått så är det inte "video"/mpeg2 som efterfrågas, utan möjligheten att bränna stillbilder på cd som sedan ska visas med DVD på TV.
Fungerar det verkligen att bränna bilder som VCD/SVCD, det har jag aldrig hört talas om? Och om det fungerar på något sätt så är även jag väldigt intresserad av att veta hur, eftersom även jag har en DVD som inte klarar av stillbilder i annat format.
Fungerar det verkligen att bränna bilder som VCD/SVCD, det har jag aldrig hört talas om? Och om det fungerar på något sätt så är även jag väldigt intresserad av att veta hur, eftersom även jag har en DVD som inte klarar av stillbilder i annat format.