Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dvd-r

Produkter
(logga in för att koppla)

fjant6

Medlem
Var kan man handla & vilken Dvd skiva är bäst att spara film och foto på? Jag har hört att det finns guldpläterad skivor, man vill ju att filmer, bildspel som man lagt ner mycket tid på ska hålla i många år.

Enklast är väl att köpa skivor av kända märken, istället för att leta bästa-priser-skivor.

Personligen nyttjar jag principen att ha informationen på flera olika ställen. Bränner på DVD+RW samt har informationen på 2 olika hårddiskar. Denna lösning har fungerat för mig under en längre tid.

Det är även viktigt att kontrollera sin backup genom att återläsa informationen med jämna tillfällen.

DÄR tror jag du trampar på en öm tå, Johan... Åtminstone känner jag att jag brister i detta. Fungerar det verkligen?

Dessutom kan man ju passa på att "byta" skivor genom att göra en ny backup efter lyckad återläsning.

(Önskar bara jag levde som man sa...)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar