ANNONS
Annons

Dumpa kortet i fält

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Hej

Har hört att det ska finnas bärbara hårddiskar som inte kräver att man kopplar dem till datorn utan att jag kan dumpa min bilder ditt i fält? Stämmer det? Har CF kort och kör RAW

Ja, det finns flera olika. Hos Dustin finns t.ex. Hyperdrive Colorspace i olika modeller och storlekar. Jag hade en Colorspace O med mig till Sydamerika i höstas och den fungerade utan problem.

Dessutom finns ett fabrikat som heter Nexto men jag vet inte om de säljs i Sverige.

Nu är det bara att vänta på att de som förespråkar fler minneskort skall komma fram och börja argumentera för hur mycket bättre/billigare/smidigare/snabbare/etc det är med fler minneskort istället för de dyra/ömtåliga/klumpiga/etc hårddiskarna. =)

Ok:)

Så här tänker jag.. Jag ska till Thailand snart igen. Förra gången torksade jag alla bilder och hade bara ett 30 tal med mig hem pga stulen kamera. Jag hade tänkt ha 2 minneskort i väskan på dagarna och tänkte dumpa dom i en extren hårddisk på hotellet. Tänkte inte radera några bilder när jag är där nere, varkjen från korten eller hårddisken

Det är väl den bästa lösningen, då har du ju som sagt alla bilder på två ställen. Det spörs vad som är mest prisvärt då, en Hyperdrive för 3000kr eller en mini-laptop för 3-4000kr. Idag ångrar jag nog lite grann att jag inte köpte en Eee-pc istället för min Hyperdrive så det är väl den lösning jag förespråkar. De är ju onekligen något mer mångsidiga än en Hyperdrive...

Jag har haft diverse "prylar" med mig när jag varit ute och rest, men är tillbaks på att ha flera minneskort. Idag kan man köpa 16GB för 500SEK och dom är små, inte ömtåliga och passar direkt i kameran... När jag sedan passerar något internet kaffe brukar jag kopiera runt bilderna, så att alla finns på minst två kort som ligger i olika väskor :)

Men en Eee vore kul...

// Magnus;
http://home.livingat.org

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar