Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dublin i september

Produkter
(logga in för att koppla)

El Barto

Aktiv medlem
I slutet av september blir det en sväng till Dublin.

Nån som har tips utöver de uppenbara? Gärna ställen att ta schyssta bilder på.

/M

Om än golfen har en helt annan kulturell och social betydelse på öarna (framförallt i Skottland) än här hemma så är det långt ifrån min påse.

Kan köpa att vyerna faktiskt är ganska storslagna, men något besök på en golfbana lär det inte bli.

Tackar däremot för tipset och tar gärna emot fler!

/M

El Barto skrev:
Om än golfen har en helt annan kulturell och social betydelse på öarna (framförallt i Skottland) än här hemma så är det långt ifrån min påse.

Kan köpa att vyerna faktiskt är ganska storslagna, men något besök på en golfbana lär det inte bli.

Tackar däremot för tipset och tar gärna emot fler!

/M
Vet inte vad som sorteras in under "de uppenbara" men jag kan tänka mig att du kan ha roligt i de smala gränderna vid Market Street med ett vidvinkelobjektiv. Min kompaktkamera räckte inte riktigt till i de äldre kvarteren.

Lite varstans finns det massvis av kyrkor och äldre byggnader som kan bli fina på bild. Att kanske dokumentera alla begravningsbyråer i stan vore väl en kul uppgift (det finns några stycken).

Det finns en ganska vacker stad som heter Drogheda strax norr om Dublin som hade många vackra vyer för en fotograf.

Givetvis ska du kolla in alla "U2" grejer i Dublin (tycker jag) se denna guide:
http://www.u2.se/guiden.php

Trinity Collage har endel fina byggnader.
Området runt Temple bar är lagom trashigt och speglar en viss del av dublin

Ett annat tips är alla fina (och mindre fina) dörrar i Dublin, finns många fina i mörkblå ton, brukar finnas på vykort lite varstans i stan så kika på dem för att få inspiration..

Half Penny Bridge är ju känd också och lite annorlunda. Millenium Pole på O´connel street (men den missar du inte, den syns)

Keltiska kors hittade jag inga i själva stan, bara utanför, men finns nog i Dublin med.

Till sist vill jag bara säga "look right"... höll på att gå mig illa där så det är allvar att titta åt rätt håll när man går över gatan...

Trevlig resa!

/Magnus

Magnuz skrev:
Givetvis ska du kolla in alla "U2" grejer i Dublin (tycker jag) se denna guide:
http://www.u2.se/guiden.php

Trinity Collage har endel fina byggnader.
Området runt Temple bar är lagom trashigt och speglar en viss del av dublin

Ett annat tips är alla fina (och mindre fina) dörrar i Dublin, finns många fina i mörkblå ton, brukar finnas på vykort lite varstans i stan så kika på dem för att få inspiration..

Half Penny Bridge är ju känd också och lite annorlunda. Millenium Pole på O´connel street (men den missar du inte, den syns)

Keltiska kors hittade jag inga i själva stan, bara utanför, men finns nog i Dublin med.

Till sist vill jag bara säga "look right"... höll på att gå mig illa där så det är allvar att titta åt rätt håll när man går över gatan...

Trevlig resa!

/Magnus

Det där med att titta åt rätt håll lärde jag mig i Edinburgh... fy fan vad de kör där!

Tack för tipsen, ska nyttja dem alla!

/M

I slutet av september blir det en sväng till Dublin.

Nån som har tips utöver de uppenbara? Gärna ställen att ta schyssta bilder på.

/M

Har du varit i Dublin än? Har du nåt fototips du kan rekommendera? Jag ska dit i början av oktober i några dagar.

Får man fotografera hur man vill där? Nåt man bör tänka på?

åk norrut till Belfast och Derry, bra bilder och intressant stämmning finner du där. Har lite bilder i mittt galleri här

Har du varit i Dublin än? Har du nåt fototips du kan rekommendera? Jag ska dit i början av oktober i några dagar.

Får man fotografera hur man vill där? Nåt man bör tänka på?

Tja, så vitt jag noterade var det ingen som reagerade på kameran.

River Liffey kan vara ganska fräck. Har nån bild på den i nattljus nånstans.

Millenium Spire är också ganska effektfull likaså alla gamla tuffa kyrkor. Men egentligen är alla såna turistfällor och det är väl egentligen det alla andra tar kort på. Tyvärr var jag bara där 3 dagar så jag hann inte utforska baksidorna av stan nåt nämnvärt.

/M

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar