Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dubbletter med Ligthroom 5 och flickr

Produkter
(logga in för att koppla)

revolvopolis

Aktiv medlem
Är det nägon mer än jag som har problem med lightroom 5 och flickr? När jag gör ändringar i en bild som redan är uppe på flickr och uppdaterar lr inte utan lägger upp en ny kopia och tar bort stars och comments som jag tidigare fått.

Verkar som det bara påverkar gamla sets. IOM att jag har ett set med 90 bilder, en per dag i mitt 365 projekt vill jag inte riva ner setet för då tappar jag alla roliga och trevliga kommentarer. Någon som har tips på hur man kan göra för att komma runt problemet?

Jag tror du måste vara betalande på flickr för att undvika detta. Jag kör lr4 och har samma begränsning.

Som David2799 säger så måste du ha ett Flickr Pro-konto för att kunna ersätta bilder. Problemet är alltså inte med Lightroom utan Flickr.

Trist att du fick göra om allt. Använder du Lightrooms egen flickrkoppling eller är det något plugin?

Jag har ett prokonto och laddade upp en bild med en fläck på i går. I morse fixade jag fläckarna och provade "republish" i LR5 (deras egen plugin). Första gången blev något fel, men ett par minuter senare fungerade det.

Flickr uppladdning

Använder det dom ingår. Hade samma problem från 3an till 4an...

Hej! jag har också problem med uppladdning till Flickr(är pro-medlem) från Lightroom. Hade lite probelm tidigare men nu med 5:an är det i princip omöjligt. Får svar att åtgärden inte slutfördes, ibland att inte internet fungerer (vilket det gör) och ibland att det inte finns tillräckligt med interminne. Plugginhanterar är grön och aktiv. Någon som vet? Kan det beror på att datorn är seg, Har Windoms 7, 4 GB interminne (3 GB går att använda står det), 32 bitars operativsystem och 2,53GHz.
Borde jag försöka uppdatera datorn, kanske? Tacksam för svar

Hej! jag har också problem med uppladdning till Flickr(är pro-medlem) från Lightroom. Hade lite probelm tidigare men nu med 5:an är det i princip omöjligt. Får svar att åtgärden inte slutfördes, ibland att inte internet fungerer (vilket det gör) och ibland att det inte finns tillräckligt med interminne. Plugginhanterar är grön och aktiv. Någon som vet? Kan det beror på att datorn är seg, Har Windoms 7, 4 GB interminne (3 GB går att använda står det), 32 bitars operativsystem och 2,53GHz.
Borde jag försöka uppdatera datorn, kanske? Tacksam för svar

Jag gjorde om allt. Hittade ingen lösning på det :(

Jag använder mac så jag kan inte så mycket om specarna men en snabb dator är aldrig fel :)
Jag har ssddrive och 16bg internminne…

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto