Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dubbla skärmar
- Trådstartare Affe.R
- Start datum
Arclight
Avslutat medlemskap
Du måste aktivera skärmen i ditt OS.
Sitter du på Windows högerklickar du på skrivbordet och tar egenskaper, sedan bildskärmsinställningar.
Du ska sedan se 2 st skärmar, varav den ene är lite "gråtintad", den kan du klicka på och sedan välja "Expandera mitt skrivbord till denna skärm".
Efter detta ska de funka.
Vill du sedan välja mer inställningar som olika färginställningar på skärmarna, om de ska klona eller dylikt kan du göra detta i Nvidias kontrollpanel.
Sitter du på Windows högerklickar du på skrivbordet och tar egenskaper, sedan bildskärmsinställningar.
Du ska sedan se 2 st skärmar, varav den ene är lite "gråtintad", den kan du klicka på och sedan välja "Expandera mitt skrivbord till denna skärm".
Efter detta ska de funka.
Vill du sedan välja mer inställningar som olika färginställningar på skärmarna, om de ska klona eller dylikt kan du göra detta i Nvidias kontrollpanel.
henrikgbg
Aktiv medlem
jag fick tips av Mattias från moderskppet.se om färghanteringen med två skärmar
Han kör med en som är kalibrerad och en som är okalibrerad, då får man ett hum om hur bilden kan se ut på en okalibrerad konsumentskärm.
Jag arbetar mot både privatkonsument och reklam så den metoden passar mig utmärkt till en hel del arbeten!
Han kör med en som är kalibrerad och en som är okalibrerad, då får man ett hum om hur bilden kan se ut på en okalibrerad konsumentskärm.
Jag arbetar mot både privatkonsument och reklam så den metoden passar mig utmärkt till en hel del arbeten!
Splanky
Aktiv medlem
....Kör med en som är kalibrerad och en som är okalibrerad, då får man ett hum om hur bilden kan se ut på en okalibrerad konsumentskärm.
Exakt så gör jag också.
stefohl
Aktiv medlem
Kan vara en farlig metod. Vårt färgseende adapterar mot den ljusstarkaste objektet, så om den okalibrerade skärmen är ljusstarkare än den kalibrerade så kommer du se fel färger, trots att du har en kalibrerad skärm.
Stefan
henrikgbg
Aktiv medlem
Kan vara en farlig metod. Vårt färgseende adapterar mot den ljusstarkaste objektet, så om den okalibrerade skärmen är ljusstarkare än den kalibrerade så kommer du se fel färger, trots att du har en kalibrerad skärm.
Stefan
har ställt in den okalibrerade på att vara generellt mörkare än den kalibrerade. Är helt med på vad du menar!