Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dubbla skärmar

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Har ett envidia Gforce 8600 GT grafik kort och det går att koppla in dubbla skärmar då jag har 2x DVI utgångar Men hur får man dom att fungera ihop ? För jag får bara igång en skärm den andra kommer det upp ett litet medelande att det inte finns någon signal till den
 
Du måste aktivera skärmen i ditt OS.
Sitter du på Windows högerklickar du på skrivbordet och tar egenskaper, sedan bildskärmsinställningar.
Du ska sedan se 2 st skärmar, varav den ene är lite "gråtintad", den kan du klicka på och sedan välja "Expandera mitt skrivbord till denna skärm".
Efter detta ska de funka.

Vill du sedan välja mer inställningar som olika färginställningar på skärmarna, om de ska klona eller dylikt kan du göra detta i Nvidias kontrollpanel.
 
jag fick tips av Mattias från moderskppet.se om färghanteringen med två skärmar


Han kör med en som är kalibrerad och en som är okalibrerad, då får man ett hum om hur bilden kan se ut på en okalibrerad konsumentskärm.

Jag arbetar mot både privatkonsument och reklam så den metoden passar mig utmärkt till en hel del arbeten!
 
Han kör med en som är kalibrerad och en som är okalibrerad, då får man ett hum om hur bilden kan se ut på en okalibrerad konsumentskärm.

Kan vara en farlig metod. Vårt färgseende adapterar mot den ljusstarkaste objektet, så om den okalibrerade skärmen är ljusstarkare än den kalibrerade så kommer du se fel färger, trots att du har en kalibrerad skärm.

Stefan
 
Kan vara en farlig metod. Vårt färgseende adapterar mot den ljusstarkaste objektet, så om den okalibrerade skärmen är ljusstarkare än den kalibrerade så kommer du se fel färger, trots att du har en kalibrerad skärm.

Stefan

har ställt in den okalibrerade på att vara generellt mörkare än den kalibrerade. Är helt med på vad du menar!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.