Annons

Dubbla Minolta blixtar 5600HS (D) till D7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Odden

Aktiv medlem
Pågrund av att Auktions besök så sitter jag på 2st Minolta program flash 5600HS (D) och undrar om man kan köra dom trådlöst samtidigt med min D7D har försökt men får det inte att funka var för sig funkar det

/Johnny (Som tycker att en blixt för 210:- är ok)
 
Är du säker på att du ställt in dem rätt? Det ska fungera alldeles utmärkt.

210kr låter lite dyrt tycker jag, du kunde prutat ner till 200 iaf ;)

Edit: Är du helt säker på att det är 5600 HS(D)? Frågar för säkerhets skull bara, är det egentligen 2 5400HS du har så är dom i stort sett värdelösa med 5D/7D.
 
wow, grattis! jovisst kan du styra två! Det kan jag med A1 och A2 så det borde D7D också kunna. Grattis igen. Var gör man såna fynd!?
 
Det är 2st Minolta program flash 5600HS (D)
Japp skall ha ställt in dom rätt men får nog mixtra lite

Köppte en låda med massa bråte iden tex ett gammelt minoltahus i botten på den lådan låg den
antagligen har dom laggt alla fotoprylar isamma låda Auktionen var efter en gammal lumpsamlare

Bild på den:)
 

Bilagor

  • blixt4.gif
    blixt4.gif
    88.3 KB · Visningar: 191
Jahopp det var 5600HS(D), hur gör du när du försöker köra dom trådlösa då? Och vad händer? Funkar dom en och en?
 
men sluuuuta... jag blir så avuuuuundsjuk... tror det står i manualen till blixten hur man kopplar dem, du kan välja olika Channels eller nåt sånt, hade ett kort tag min 3600 o 5600 samtidigt, då fick jag dem att blixtra samtidigt från olika håll... mycket lustiga effekter fick jag till, men nu vet jag bättre vad jag vill göra o ångrar att jag dumpade iväg min 3600:a

Har du nån manual?
 
Hittar du den inte, manualen alltså, så kan du skicka blixten till mej, eller så skickar jag dej en manual på tyska eller nåt... har supit bort den svenska så jag använder den engelska, det följde med en hel bunt på olika språk...
 
Nu har jag hittat manualen :) så nu blir det att mixtra
Känns som det kommer att bli sent inatt innan min dejt med sängen blir aktuell
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.