Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dubbla bakgrunder

Produkter
(logga in för att koppla)

vargtand

Ny medlem
Hej
Jag har en bakgrund som jag skulle vilja förstora, men om jag väljer "ändra storlek" så blir ju även pixlarna större och det ser ju inte bra ut. Vill alltså kopiera bakgrunden och sätta den bredvid och runt om tills jag får storleken jag vill ha. Hur skall jag gå tillväga?
Har PS Elements

Mycket tacksam för svar

Hej
Jag har en bakgrund som jag skulle vilja förstora, men om jag väljer "ändra storlek" så blir ju även pixlarna större och det ser ju inte bra ut. Vill alltså kopiera bakgrunden och sätta den bredvid och runt om tills jag får storleken jag vill ha. Hur skall jag gå tillväga?
Har PS Elements

Mycket tacksam för svar

Lite svårt att svara utan att ha ett exempel,
hur stor är bakgrunden,
hur mycket större vill du ha den

Lite svårt att svara utan att ha ett exempel,
hur stor är bakgrunden,
hur mycket större vill du ha den

Så här ser bakgrunden ut. Om du öppnar den i photoshop så borde den väll bli samma storlek som jag ser den. skulle vilja ha den ungefär 3 x så stor. Alltså att man kopierar bakgrunden och lägger den bredvid. Sen hade jag tänkt lägga på två bilder på bakgrunden så att den blir som bilden med zebran och lejonet.

Bilagor

• sky2.jpg
    sky2.jpg
    9.4 KB · Visningar: 140
  • zebralejon.gif
    zebralejon.gif
    14.8 KB · Visningar: 142
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto