Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Drivrutiner till DiMAGE Scan Elite 5400

Produkter
(logga in för att koppla)

jojje2

Aktiv medlem
Jag letar efter drivrutiner till en Dimage Elite 5400 som jag fått låna. Jag har letat på minoltas hemsida, men förgäves.
Förslag?

Dom har ju software och firmware till scannern under support. Men om detta är den nya scannern som dom kommit med har dom väl inte hunnit få upp drivare och sånt ännu. Den är väl helt splitter ny har jag för mig.

Kan inte du beratta for oss alla hur den funkar nar den val funkar?
Jag gillar inte att kopa saker innan jag last ett test och du skulle kunna vara en mycket god hjalp. Annars tror jag att alla minoltas senaste drivrutiner fungerar, t.ex. den som man far med dual III

Det ska finnas drivrutiner här,
http://www.minoltaeurope.com/magic_...u/custsupp/support_stage.d4w?language=english
men det verkar som om Minolta slöat till och inte lagt upp dom för 5400 än.
Klicka på "Software" under "Downloads" så hittar du en massa drivisar...men som sagt inga för 5400 än.
Ett tips är ju att maila deras support och be dom skicka dom till dej eller till och med kanske ge dej en länk där dom finns. :)

Senast ändrad:
Det borde väl ha följt med scannern du får låna? Eller har dom som köpt den redan tappat bort CD-skivorna som följer med ;-)

Jag har Minolta Dual Scan III och samma sak gäller för den scannern. Går man in under support och download så hittar man inte drivrutinerna. Det är ju uselt att man inte kan ladda ner dem från deras webb.

Jag har CD-skivorna (och tur verkar ju det vara...), men det skulle vara kul att veta hur Minolta egentligen tänker...

Jag har försökt kontakta minolta i två veckor nu, utan resultat.
Har någon 5400-scannern och kan skicka drivrutinerna till mig?

Hur har du kontaktat dom? Om det enbart är via mejl så förstår jag att du får vänta. Jag skulle ringa och prata med dom.

mvh

jag har ju mailat och ringt...
de säger att man måste beställa en ny och att det kan ta ett tag.

Jag testade att maila dom. Detta är svaret jag fick:

"We need your adress to send away Cd's to you and would inform you that we charge 150 SKr pr CD."

En kompis till mej sa att det kunde finnas något här http://euro.minolta-qms.com/ men jag har inte kikat själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar