Annons

Drivrutiner för EOS 350D inte kompatibla med Mac OS

Produkter
(logga in för att koppla)

stella08

Avslutat medlemskap
Hej,

jag har Canon EOS 350D och har försökt installera programvara från CD-skivan till datorn men den visade sig vara inte kompatibel med mitt operativsystem. Jag är Mac-användare och har det senaste OS. Canon-support bekräftar att drivrutiner för EOS 350D inte är kompatibla med Mac OS.
Vad göra?!
 
Hej,

jag har Canon EOS 350D och har försökt installera programvara från CD-skivan till datorn men den visade sig vara inte kompatibel med mitt operativsystem. Jag är Mac-användare och har det senaste OS. Canon-support bekräftar att drivrutiner för EOS 350D inte är kompatibla med Mac OS.
Vad göra?!

Du kan inte använda en lös minneskort läsare, ansluta den till datorn och på så vis läsa av minneskortet?
 
Är det Canon DPP programmet du försökt installera? Övrig mjukvara för 350D behövs inte. Det kommer ingen mjukvaruuppdatering till den längre. Använd minneskortsläsare (150:) och ett annat bildbehandlingsprogram än DPP om det inte funkar. Lightroom kostar 1200:- men det finns billigare alternativ.
 
Visst kan jag läsa av minneskortet, inget problem med det.

Ja, det är DPP jag försökt installera.
Ursäkta, jag är inte alls bevandrat i bildredigeringsprogram, har aldrig rört annat än Photoshop.
Man kan alltså klara sig utan DPP och använda det som finns på marknaden?
Jag skulle behöva arbeta med RAW-bilder.
Kan ni rekommendera något/några effektiva program som är lätta att hantera?
Jag har f t inget bildredigeringsprogram i datorn.
 
Senast ändrad:
Är du van vid photoshop är ju Lightroom också en Adobe produkt som du borde ha lätt att använda. Det finns även gratisprogram och jag har för mig att dcraw är ett sådant - får kolla om det finns till Mac. Sedan finns en uppsjö med andra konverterare som t ex paintshop pro, Bibble, Capture one och DXO. Själv kör jag Lightroom men du borde kunna försöka med dcraw först.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.