Annons

Drivrutin till Nikon Coolpix 100

Produkter
(logga in för att koppla)
En drivis till vad ?
Har den inte USB ? Isåfall finns det ju ingen drivrutin... USB jobbar ju inte med drivrutiner.

Men att Nikon skulle göra en digital produkt som inte går att koppla ihop med en vanlig dator, låter ju helt osant...?

Vad är då fördelen med USB mot t ex en seriell port ? Ok, en massa grejjer i serie och allt det där, men...
Själva grejjen med det interfacet var ju att allt skulle fungera enligt en gemensam standard så att drivisar inte skulle behövas ?

Jag har aldrig behövt lägga till en endra drivrutin får någon USB pryttel jag har. Windows hittar alla (mina) saker själv.

Fördelen med USB är ju att det är mer än 10 ggr snabbare än seriell anslutning.

Det du säger om att du inte behövt nån drivrutin till dina USB prylar utan att windows hittar dom själv säger ju emot sig själv. Det windows gör när det "hittar " dina prylar är ju att det installerar drivrutinen till dom!
Prylar som är nyare än den windows verision man använder behöver dock en egenhändigt installerad drivrutin för att fungera.

Nyare drivrutin?

Eh, den kameran är gammal så det borde ju absolut fungera med de drivrutiner som redan finns i Windows.

Jag begriper ingenting. Men släng upp en fråga på dpreview.com. De frågor de inte kan svara på där finns inte. ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar