ANNONS
Annons

dreamstime skatt

Produkter
(logga in för att koppla)

Brumm

Medlem
ok har blivit medlem på dreamstime och håller på att ladda upp en massa bilder, å nu kom de upp en text (som ja tydligen missat tidigare) om skatter å sånt i staterna, fattar inte riktigt va dom menar

nån som e medlem på dremstime som kan förklara, har ingen lust att få US baki i hälarna för nå skattebrott eller nå :p

taxes

Har just försökt fylla i fotolias formulär. Jösses och jag som trodde att jag förstod engelska. Kanske en liten kurs hos skatteverket skulle hjälpa.

Nej skämt åsido. Måste det verkligen vara så krångligt.

Hjälp behövs.

Jag lyckades inte heller förstå vad man skulle fylla i. Jag ringde IRS i Philadelphia och fick tala med en väldigt hjälpsam kvinna som fyllde i dokumentet åt mig, samt lämnade skatte-ID-numret (eller vad det nu heter) över telefon. Dock måste man ha tillgång till en fax, vilket inte är så vanligt nu för tiden.

Hittade detta på dreamstimes forum vilket kan vara till hjälp:

"Just to clear up some of the questions that are coming in.
In order to fill out the W-8BEN form:

If you are in a treaty country, you will need to fill out
*Part 1- name, address, country. Your type, which for most fo you is "individual", you list yout ITIN on number 6 if you have one, if not leave it empty for now. You can also leave number 7 and 8 blank if they do not apply to you obviously.

*Part 2- you enter your country in letter "a"

*Part 3- skip this if this does not apply to you

*Part 4- you simply place your name there as a digital signature confirming the certification

If you are in a non-treaty country, you will follow the same instructions as above, except you will NOT need to complete Part 2, so you would only complete Part 1 and Part 4"

http://www.dreamstime.com/forumm_23797_pg13

Det som gjorde mig förvirrad var det där med ITIN.

Tack så jättemycket! Har suttit i flera timmar med detta och försökt verkligen att hänga med och förstå allting. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar