Annons

Drömjobbet

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Om inte pengar vore en faktor och du var garanterad en ackreditering; vilket evenemang/mach vore drömjobbet att bevaka?

Själv skulle nog valet falla på Superbowl med US Masters i golf och CL-finalen som god 2:a respektive 3:a
 
Har själv bevakat en CL-final och vet inte om det är precis en dröm att bevaka med tanke på alla restriktioner. Du blir i princip parkerad där arrangören vill ha dig. En stor dos CL-stämning får du förvisso på köpet men det ska ju jobbas och levereras också.
 
Jag skulle vilja följa någon sport i några år för att sedan sammanställa allt i ett stort reportage.

Formel 1 vore faktist det roligaste antar jag, men även andra sporter på hög nivå vore kul.

//L
 
Red Bull Air Race skulle nog vara rätt kul att bevaka, eller Reno Air Race.

F1 vore kul med fri tillgång till att plåta i depåer och andra stängda utrymmen, något som knappast är möjligt idag, men inte alls omöjligt för 20 år sedan.
 
Tveklöst skulle det vara Formel 1. Farten, hästkrafterna, pengarna, playboystämpeln förarna fortfarande har, etc. Formel 1 har allt.
 
Nästa servicebesök på Hubble-teleskopet?

(Tänkte det kunde platsa under "Äventyr", med lite vilja.)

Annars tar jag MotoGP, häftigare än Formel 1 tycker jag personligen.
 
Om inte pengar vore en faktor och du var garanterad en ackreditering; vilket evenemang/mach vore drömjobbet att bevaka?

Själv skulle nog valet falla på Superbowl med US Masters i golf och CL-finalen som god 2:a respektive 3:a

Ok, nu börjar jag med att avvika lite från frågan ... Men drömjobbet i mer allmän mening vore att få följa ett lag eller en idrottare under ett helt år. Från försäsong till säsongsavslutning, följa träningar och tävlingar, hela paketet. Skildra hela historien bakom en tävlingssäsong. Men tyvärr är det nog svårt att få budget till ett sådant projekt annat än ganska ytligt.

Annars om vi talar om ett enskilt evenemang eller match ... Hm. Problemet med de "stora" grejerna (VM-final i fotboll, sista avgörande Stanley Cup-finalen osv) är ju som andra påpekat att man ofta blir väldigt begränsad som fotograf vid sådana event. Det får man då väga mot känslan att ändå få vara med vid vad som kan vara ett sporthistoriskt tillfälle ...

Men i slutändan skulle jag nog säga att drömjobbet vore att få följa en sådan där veckolång multisporttävling. Mycket fototillfällen, stor fotografisk frihet, ofta vackra bakgrunder och miljöer, varierat ljus och väder kombinerat med mycket kamp och slit hos deltagarna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.