Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dokumentärfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Blytunga dokumentärare

Kika på http://www.tomstoddart.com han är rätt grym.

Bäst i världen är, enligt min åsikt Bildbyrån VII Kolla på www.viiphoto.com där ingår Nachtwey, Alexandra Boulat, Laureen Greenfield och andra blivande eller varande legender.
Danska nytillskottet Joachim Ladefoged är också värd att titta på.

Ha det bra /Henrik
 
Sune Jonsson möter Walker Evans

Jag var på Kulturhuset igår och kollade på utställningen: Sune Jonsson möter Walker Evans.
En mycket bra utställning som jag varmt kan rekommendera. Utställningen pågår fram till den 3 september och det är gratis inträde.
 
Tror namnet på en duktig fotograf är Gerhard Krausse, jobbar åt Reuters, jobbade på Gaza remsan, numera bosatt i Asien vad jag vet. Såg en dokumentär om han på National Geographic, helt otroligt bra bilder tog han, men o andra sidan så jobbar man åt Reuters så bör man ju kunna prestera därefter också. :)
 
Härlig tråd. Denna måste jag bevaka.

Föresten kan ingen länka till lite duktiga fotosidanmedlemmar inom den gengren? Vore kul!

Mvh,
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.