Annons

DMC-FZ18 och efter det då?

Produkter
(logga in för att koppla)

Repos

Ny medlem
Hej, nu har jag fotograferat mycket och min FZ18 var ett budget köp då jag redan då egentligen önskade ta klivet in på systemkamera området.

Tar huvudsakligen bilder på våra djur, katter och hundar inkl kattungar och valpar. Väldigt mycket inomhus och de är svårt.
Ute tar jag mycket natur, landskap och närbilder på detaljer på blommor, träd osv.

Nu har jag försökt ta till mig de som finns att läsa på nätet och även tittat igenom bilder här på
sidan och titta mycket på vilka kameror bilderna är tagna med.

Men, min fråga är nu, efter min FZ18 och då jag vill utvecklas, vad ska jag titta på för systemkameror?
Jag har även en IXUS som jag har med mig typ alltid har även innan det använt Canon Powershot A620 och hade innan de Konica Minolta DiMAGE Z3.


Som ni ser är jag inte "fast" i något märke utan ganska öppen inför valet av systemkamera.
Jag tilltalas av Panasonic Lumix G2, men funderar lite på om den är tillräckligt snabb och om blixten är lite vek för den typ av kamera.

Vad har ni för råd att ge mig, vad är en bra kamera att jobba på med, så jag utvecklas?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.