Annons

diverse objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

christianhylse

Aktiv medlem
hej, hej,
bara för att ni också ska bli sura för att ni missade detta toppenpaket på Blocket.
(Eller jag missade det inte, hade bara inte slantar över just nu och nu verkar grejorna var sålda för annonsen är bortplockad)

2000 kr, inkl en dynax 500ST-kamera,analog.
Det var vad nedan "paket" gick på.
nämner detta inte bara på ren jävelskap :) utan för att visa att det faktiskt går att göra otroliga fynd. Åtminstone om man har tur och är snabbt ute.
(nu KAN det ha blivit budgivning här, men det känner jag inte till. Tror att rubb och stubb gick för 2 000 kr)
------------------
(annons, söndag)

Minolta AF Macro 50mm 1:28 (32) brännvidd 55mm
Minolta AF lens 35 35mm 1:1,4 (22) brännvidd 55mm
Minolta ZOOM Xi 0,5-1m AF 28-105mm 1:35 (22)-45 Brännvidd 62mm
Sigma DL Zoom 75-300 mm 1:4-5,6 Brännvidd 55mm
---------
vill också tillägga att jag inte sett ett 35mm 1,4 till salu på....VÄLDIGT länge.
Men om någon har ett att kränga - hör gärna av er till mig.
 
christianhylse skrev:
hej, hej,
bara för att ni också ska bli sura för att ni missade detta toppenpaket på Blocket.
(Eller jag missade det inte, hade bara inte slantar över just nu och nu verkar grejorna var sålda för annonsen är bortplockad)

2000 kr, inkl en dynax 500ST-kamera,analog.
Det var vad nedan "paket" gick på.
nämner detta inte bara på ren jävelskap :) utan för att visa att det faktiskt går att göra otroliga fynd. Åtminstone om man har tur och är snabbt ute.
(nu KAN det ha blivit budgivning här, men det känner jag inte till. Tror att rubb och stubb gick för 2 000 kr)
------------------
(annons, söndag)

Minolta AF Macro 50mm 1:28 (32) brännvidd 55mm
Minolta AF lens 35 35mm 1:1,4 (22) brännvidd 55mm
Minolta ZOOM Xi 0,5-1m AF 28-105mm 1:35 (22)-45 Brännvidd 62mm
Sigma DL Zoom 75-300 mm 1:4-5,6 Brännvidd 55mm
---------
vill också tillägga att jag inte sett ett 35mm 1,4 till salu på....VÄLDIGT länge.
Men om någon har ett att kränga - hör gärna av er till mig.
Den killen måste ha varit i verkligt behov av pengar för det där var verkligen ett kap.
 
Ja, visst går det att göra klipp på bra minolta-optik. Det är egentligen den största anledningen till att jag faktiskt köpte en A100 nu är jag börjat återuppta mitt fotograferande. Sony kommer helt säkert att släppa en kamera med fullstor sensor snart och det kommer att öka efterfrågan på bra minolta-gluggar om jag får gissa.

Synd att jag missade blocket-fyndet du hittade.
 
Vill betona att det INTE är säkert att paketet gick för 2 000 kr, det kan ha gått för mer pengar,
det som stör mig är att jag frågade säljaren vad det var för objektiv (stod bara "fyra Minolta AF objektiv" i annonsen) och fick veta det, ändå köpte jag inte paketet,
galet -
35mm 1.4-objektivet går för 7000-8000 kr när det väl är ute på eBay. De ytterst fåtal gånger det finns på eBay vill säga.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.