Annons

Distansutbildning

Produkter
(logga in för att koppla)

tkakito

Avslutat medlemskap
Någon som har något tips på en distansutbildning inom bildjournalistik eller fotografering överhuvudtaget?
Den enda jag hittar finns på Hällefors folkhögskola och eftersom jag har studerat foto på gymnasiet tidigare så känns det lite som att jag kan det som tas upp i den kursen..
Ngn som vet ngn kurs som inte är helt för nybörjare?
 
Hej, Högskolan i Jönköping har kurser i " Visuell kommunikation" och sen tror jag den andra heter "Digital bildbehandling" ,den första är på 7,5 poäng och den andra tror jag är samma. Jag läser Visuell kommunikation, lärare är i första hand Göran Segeholm och Mattias Karlsson ( Moderskeppet ) men de använder också andra fotografer och bildmänniskor i undervisningen. Det kan vara värt att kolla, eller hur?
Mvh Glenn
 
Umeå Universitet har kursen Avancerat digitalt foto för portfolio 7,5hp. Gick den i höstas och tyckte mycket om den.
 
Hej, Högskolan i Jönköping har kurser i " Visuell kommunikation" och sen tror jag den andra heter "Digital bildbehandling" ,den första är på 7,5 poäng och den andra tror jag är samma. Jag läser Visuell kommunikation, lärare är i första hand Göran Segeholm och Mattias Karlsson ( Moderskeppet ) men de använder också andra fotografer och bildmänniskor i undervisningen. Det kan vara värt att kolla, eller hur?
Mvh Glenn

Hej!
Jag har blivit antagen till båda dessa kurserna och undrar vad du tyckte om dem?
Är det någonting förrutom de anvisade böckerna som kan vara bra att ha?

Mvh/Christian
 
Hej!
Jag har blivit antagen till båda dessa kurserna och undrar vad du tyckte om dem?
Är det någonting förrutom de anvisade böckerna som kan vara bra att ha?

Mvh/Christian

Har precis avslutat Visuell kommunikation och tyckte den var riktigt bra. Behövs inget mer för den kursen än böckerna.

Skall gå Digital bildbehandling nu under våren så då ses vi väl där online ;)
 
Trevligt Ola.
Hur mycket tid behöver man lägga ner på kursen?
Måste man vara exceptionelt målmedveten eller räcker det att så att säga eller hinner man med den utan att lägga det mesta annat till sidan?
Kändes lagom att börja på en så pass kort kurs till att börja med i alla fall.

Mvh/Christian
 
Trevligt Ola.
Hur mycket tid behöver man lägga ner på kursen?
Måste man vara exceptionelt målmedveten eller räcker det att så att säga eller hinner man med den utan att lägga det mesta annat till sidan?
Kändes lagom att börja på en så pass kort kurs till att börja med i alla fall.

Mvh/Christian

Jag tror jag lade ner ungefär 6 -10 tim per lektion som kommer var 14:e dag. Därutöver så tog uppgifterna från 1 tim (kryssfrågeformulär) till 20 tim för slutuppgiften (bildreportage). En kurs som klassas som kvarstfart och det stämmer nog ganska väl med verkligheten.

Jag bör tillägga att jag hade en förstående familj som lät mig sitta i lugn och ro med kursen och uppgifterna, annars hade det nog tagit betydligt längre tid ;)
 
OK .... det låter inte så farligt.
I och för sig ska jag gå båda paralellt så det e nog tur att även jag har en förstående familj ;)
Jaja .... det ska nog gå bra, bara att vänta på kursstarten då.
Vi ses online.

Mvh/Christian
 
Jag ska gå den kursen nu till våren och jag sitter och väntar på kursstart om två veckor. Jag ser fram emot denna kurs väldigt mycket. :) Det ska verkligen bli kul.
 
Fotografi, gestaltning och den kreativa processen

Jag läste Fotografi, gestaltning och den kreativa processen under hösten. Det är inte någon teknik-orienterad kurs utan är mer för det konstnärliga i bildskapande.

Jag tyckte den var bra i stort, någorlunda högt tempo för att vara halvtid (blev körigt i perioder att jobba heltid + plugga)

Bra lärare och kontakter för livet. Rekomenderar det, det känns väldigt seriöst och givande.


http://hff.gu.se/utbildning/kurser/distanskurs/
 
Digital bildbehandling eller Visuell Kommunikation

Digital bildbehandling eller Visuell Kommunikation? Om jag bara kan välja en vilken skulle ni rekommendera? Pluggar nämligen redan på heltid men kommit in på båda. Tror dock att jag bara hinner med den ena.
 
Digital bildbehandling eller Visuell Kommunikation? Om jag bara kan välja en vilken skulle ni rekommendera? Pluggar nämligen redan på heltid men kommit in på båda. Tror dock att jag bara hinner med den ena.

Då skulle jag välja visuell kommunikation eftersom den hanterar att ta bilder. Digital bildbehandling är en photoshop kurs med vissa inslag i hur man tar bilkder
 
ANNONS