Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Distansutbildning i Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag känner att jag behöver lyfta mig några snäpp när det gäller bildredigering. Är det någon som kan rekommendera en bra distansutbildning i Photoshop CS 4 el 5?

Jesper

Jag gick båda kurserna i våras och de var superbra mycket matnyttigt och ett stort forum där man hjälper varandra. Du har massor av tid på dig att färdigställa kursen och du har tillgång till sidan och forumet upp till 1 år efter kursens slut.
Finns även en distans på Umeå universitet Avancerad digital bildbehandling, den går jag nu, inte lika bra upplägg som de andra kurserna, men mycket bra där åxxå

mvh Annelie

Har du testat någon av alla dessa "film-utbildningar" på nätet, eller vad det nu kallas?

Deke McClelland, numera på Lynda.com är väldigt populär på god grund tycker jag - hans upplägg är både pedagogiska och rätt underhållande - man fastnar lätt framför skärmen en timma, och det är kul att hänga med i genomgångarna. Finns från enklaste nybörjartipsen till de riktigt avancerade grejjerna. Men man får förstås inte de där utmaningarna med deadline som du ville ha. Verkar som om det går att testa hela Lynda.com gratis en vecka, bara man registrerar ett konto.

Moderskeppets material tycker jag också är bra, det är förstås också trevligt att det är på svenska.

ANNONS