Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Distanskurs Digitalbildbehandling Jönköping

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!
Jag ska gå kursen...troligen den senare, har bara fått ett brev med kursstart för alla fristående kurser och där det står på just våran kurs om att kursstart meddelas senare.....Hur är det med studentkortet...kommer det inbetalningsinfo och sådant senare eller????
Har också anmält mig till en annan kurs, och från den skolan har de skickat en massa info om registrering m.m....jag hoppas man får det på den här kursen också, så att man inte missar den.....

Hjärnsläpp!!
Gick just igenom mina högar som ligger vid datorn. Visst låg där ett brev från högskolan. Jag hade öppnat det när det kom men inte kom jag ihåg det. Dock står där inget datum mer än att det dimper ner ett paket någon gång mellan den 7 och 18 september. Enligt uppgift består paketet av ett papper.

Är det någon som fått sitt "välkomstpaket"??
Vad innehöll det?

Jag har åtminstone bara fått antagningsbesked med lite info. Sökte tidigt och kom med i"första" svängen.

Jag har inte fått nått välkommstpaket än men dom som ska gå i första borde väl fått det, eller snart få det iaf.

Jag har nu fått mitt s.k. välkomstpaket som innehåller ett papper. På framsidan finns information om inloggning och registrering och på baksidan ett certifikat som används vid inköp av Photoshop.

Har också fått mitt idag!
Toppenkul, har loggat in och reggat mig och kollat runt lite.

Få se när man hinner se första filmen.

Jag har just sett kursstarten nu, jag fick mitt "välkomstpaket" idag. Jag trodde inte att jag skulle få den förrän framåt 10 okt, eftersom jag trodde att jag skulle vara i andra gruppen. Ska bli spännande att sätta igång. Om man bara slapp jobba så man han sitta riktigt mycket, bara...

Fick mitt startkuvert idag. Spännande!! Såg kurs-starts-filmen, ska sätta mig i helgen och se första kursen.

Är det någon i närheten av Göteborg som har lust att dra ut en sväng nästa helg och fotografera så vi har något spännande att jobba med?

/Hanna

Jag sökte kursen sista dagen så det betyder väl förmodligen att jag börjar kursen i sista omgången. Välkomsbrevet där det står att startpaketet kommer mellan 7 0ch 18/9 har i alla fall kommit.

Jag hade lite besvär att få tag i Kelbys bok. Den svenska versionen kommer tydligen ung. samtidigt som vi avslutar kursen. Bokus kunde dock leverera den engelska på någon vecka.

Fick mitt välkomstpaket i går den 31/8, men meddelande om att jag skulle starta den 25 augusti!!!
Sitter nu och skall titta på kursstartsfilmen, men får bara upp att det är fel på sidan. Hoppas att jag lyckas under helgen.

Nu tror jag nog att alla som kom in till höstens kurs är igång och rullar.

För de som vill starta i vår så är det 15 oktober som är sista dag för anmälan.

Det är för lite deadlines! Hur ska man nu få nånting gjort. Det är tur att ämnet är intressant och presentationen utmärkt.

henq skrev:
Det är för lite deadlines! Hur ska man nu få nånting gjort. Det är tur att ämnet är intressant och presentationen utmärkt.

En lämplig deadline kan väl vara att det som ska göras är gjort innan torsdagen då det kommer en ny föreläsning.

På det sättet är det lite svårt att läsa på Högskola. Man förväntas ta allt ansvar för studietakt etc själv. Vilket i sig är bra. Men de flesta av oss jobbar bäst med piska som motivationsfaktor.

Jag var smått ironisk vilket jag säkerligen inte fick fram.

För övrigt har ju de flesta högskolekurser deadlines i form av tentor.

Vad jag egentligen ville ha sagt var att jag gillar kursen, det funkar bra med inspelade lektioner så man kan sitta och pilla med photoshop samtidigt.

Gillar verkligen utsvävningarna utanför PS, typ vad som är en bra bild.

Nu ska jag kolla klart lektion 3.

henq skrev:
Jag var smått ironisk vilket jag säkerligen inte fick fram.

Jorå. Fast jag tyckte det var värt ett svar ändå. Men det är jobbigt ibland på Högskolan (säger jag som lärare) att läraren är så uppenbart nonchalant över om studenten klarar sig eller inte.

Här har man gått hela livet, morsan har tjatat, högstadieläraren har tjatat, fotbollstränaren har tjatat. Sen helt plötsligt stär där en figur och säger: "kvittar väl mig, vill du bli godkänd om ett halvår så får du anstränga dig nu, men jag ska inte tjata på dig..."

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar