Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Displayen svartnar

Produkter
(logga in för att koppla)

Stinanylén

Aktiv medlem
Jag har en Olympus E 620. Plötsligt börjar displayen bete sig extremt konstigt. Den liksom svartnar. Inte blixtsnabbt utan den snarare bleknar bort (fast svartnar, då ...) Informationen eller den tagna bilden försvinner efter ett par sekunder och går inte att få fram igen förrän efter en stund. Jag har tagit ur batteriet, återställt till fabriksinställningar. Vad kan det vara frågan om?

Tack för svar! Men nej, det tror jag inte, då skulle det hela ju vara konsekvent, men det uppträder då och då och med olika intervaller.

Isåfall har jag inget mer förslag på vad det kan vara. Hoppas du får ordning på det. Om inte så kanske min 620 är till salu. Den stackarn ligger bara på hyllan sen ett bra tag. Tog fram den nu bara för att se om jag kunde hjälpa dig. :)

/R

Isåfall har jag inget mer förslag på vad det kan vara. Hoppas du får ordning på det. Om inte så kanske min 620 är till salu. Den stackarn ligger bara på hyllan sen ett bra tag. Tog fram den nu bara för att se om jag kunde hjälpa dig. :)

/R

Det var verkligen snällt av dig. Sanningen att säga ligger min egen 620 också oftast på hyllan sen några månader!

Där ser man, har du köpt nån ny kamera? Sen jag köpte en e-pl1 för ett par år sedan och nu sist en OM-D, så har 620an inte blivit speciellt mycket använd. Vilket är trist egentligen, för nu när jag tog fram den så kände jag vilken fin maskin det är. Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på, behålla 620an och 4/3-objektiven, eller sälja hela rasket och gå vidare med bara m4/3. I-landsproblem iofs . . . :)

Där ser man, har du köpt nån ny kamera? Sen jag köpte en e-pl1 för ett par år sedan och nu sist en OM-D, så har 620an inte blivit speciellt mycket använd. Vilket är trist egentligen, för nu när jag tog fram den så kände jag vilken fin maskin det är. Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på, behålla 620an och 4/3-objektiven, eller sälja hela rasket och gå vidare med bara m4/3. I-landsproblem iofs . . . :)

Ja, jag har köpt mig en Fujifilm X10! Älskar den. Jag ville ha en kamera som kunde vara med i handväskan varje dag. Även om 620 är ganska nätt i sig så är det ändå en rejäl klump (särskilt med 50mm som jag använde mest) och jag var trött på att inte ha kamera när jag ville ha det. Och jag är enormt nöjd med den! Annat i-landsbekymmer är ju det eviga objektivtramsandet - vilket ska jag ha, hur många ska jag ha med mig ... Men jag tar fram 620 när jag vill ta porträtt med riktigt kort skärpedjup. X10:an är trots allt inte lika bra där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar