Stort tack för intressanta tankar om min bild "lilla huset på prärien". Jag frestar på lite till av läroskäl för mig själv och kanske av intresse för andra som följer tisdagsbilden.
Jag kan bara konstatera att min upplevelse av egna bilden stämmer dåligt med övriga deltagares. Vill därför för säkerhets skull visa bilden som fick mig att tycka att jag är förträfflig
, så förträfflig att jag gjorde en i mitt tycke sämre version och använda för tisdagsbilden med förhoppningen att den räcker nog
Tanken var att använda den ni nu kan se om ni följer länken för andra sammanhang.
https://www.fotosidan.se/member/photos/view.htm?ID=384101
Jag får helt enkelt bjuda på detta hemska erkännande
.
Vissa problem som ni har med versionen i tisdagsbilden finns även i denna. Ljuset är det samma. Berättelsen är fortfarande klen om inte husvagnen och det karga i landskapet påverkar er som det påverkar mig.
Vad jag gillade bättre med denna versionen: Fåglarna ger extra liv. Husvagnen och trädet som är huvudblickpunkter blir större i bild.
Jag har egentligen bara problem med en sak i den länkade bilden och det är att inget leder ögat till husvagnen och trädet. Samtidigt upplever jag inte det så viktigt då främst husvagnen borde bli det första att titta på oavsett och sedan trädet. Därefter borde ögonen leta sig in till fåglarna, korna eller annan detalj. Ljuset är inte vackert eller spännande men det tycker jag snarare förstärker den både fula men samtidigt i mitt tycke vackra karga stämningen. Jag hade samma känsla kring "Liten och sliten" i förra tisdagsbilden.
Vad vill jag nu då. Jo jag vill bara för säkerhets skull kolla så att inte de små ändringarna gör väldigt stor skillnad för er. Gör de inte det så är det något personligt som väcks hos mig när jag ser denna typ av landskap och viktigt att ha med mig nästa gång jag tycker likadant. Samtidigt som jag skrev tidigare. Vi är egentligen inte tillräckligt många som ger kritik för att helt avskriva bilder. Mycket talar dock för hybris över egen bild om inte version två fullständigt knockar er
.
Jag hoppas få möjlighet att hitta nya vinklar och annat ljus för samma motiv i veckan men inte säkert jag hinner delta i tisdagsbilden #10 överhuvudtaget.