Annons

Diskriminerad fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Paragrafryttaren skrev:
Jo, nog gäller den men jag förstår inte hur du menar att den är relevant då den är en arbetsrättslig lag mot könsdiskriminering:



Dessutom var det väl ändå inte för att fotografen i fråga var man som han blev tillsagd att sluta fotografera...

Hmmm fel av mig. Kanke fel ord att använda... diskriminering. Särbehandling?

Tyckder de flesta att det är ok att förbjuda en person att tex fotografera medan låta andra göra det som står bredvid fast bara har 2 MP systemkamera, eller en 5 MP mobiltelefon?
Det tycker iaf inte jag.

/Stefan
 
Rommel skrev:
Samma som Alexanders fall, Rena rama diskriminering.
Ledsen att göra dig besviken, men det är helt upp till personalen om de a) vill ha ett fotoförbud och b) hur de väljer att genomdriva detta förbud. Jämför med att personalen mycket väl kan strunta i att anmäla person A för ett snatteri de ser, men ändå anmäla person B. Det blir ju magstarkt om person B i det läget kan anse sig "diskriminerad" för att inte också A blev anmäld.

Sedan kan jag hålla med om att det är osmidigt och lite provocerande att inte tillämpa ett förbud "lika för alla". Men, det är som sagt upp till lokalinnehavaren.
 
Jag fattar alla resonemang faktiskt. Ägaren har ju faktiskt rätten att bestämma vem eller vilka som ska få fotografera och vilka som inte ska få. Samtidigt som fotograf känns det riktigt dåligt om resten får fotografera utom en själv. Men jag tror att detta kommer lösa sig när jag fått mitt fotopass, möjligtvis.

Om du har fotopass, får du fota utan att du säger till eller har ett riktigt tillstånd eller är det mer som ett bevis att du är fotograf och dom ger dig tillståndet om dom vill.

Allt eftersom diskutionen fattar jag vad mer och mer vad Jörgen menar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.