Annons

Direkt från kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)

robertenglund89

Aktiv medlem
Tjena.
Jag fotograferar mycket inredning och står ofta på samma plats rätt länge därför skulle jag vilja hitta ett smart sätt kunna se bilden jag just tog i datorn. Alltså istället för att fota klart och sedan lägga in bilderna i datorn vill jag koppla kameran till datorn och direkt kunna se dem på skärmen.

Har någon ett bra tips på program?

MVH
RE
 
Tjena.
Jag fotograferar mycket inredning och står ofta på samma plats rätt länge därför skulle jag vilja hitta ett smart sätt kunna se bilden jag just tog i datorn. Alltså istället för att fota klart och sedan lägga in bilderna i datorn vill jag koppla kameran till datorn och direkt kunna se dem på skärmen.

Har någon ett bra tips på program?

MVH
RE

Till min gamal KM 7D fanns ett sådant från tillverkaren. Kameran måste nog stöda en sådan hantering i Firmware också så att den skickar en signal via en av kamerans portar till datorn. Så jag tycker du ska ta kontakt med någon representant för tillverkaren och se om din kamera stöder denna typ av funktion och höra om de har andra tillbehör du kan tänkas behöva.
 
har du en Canon EOS går det ju att fota direkt från EOS utility, då får du ju upp alla inställningar på datorn å ser resultatet innan du ens tar bilden...
 
har du en Canon EOS går det ju att fota direkt från EOS utility, då får du ju upp alla inställningar på datorn å ser resultatet innan du ens tar bilden...

".......................å ser resultatet innan du ens tar bilden"!

Häftigt, en sån grej skulle jag också vilja ha. Magiskt! Att trycka på knappen har väl alltid varit lite överskattat!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.