Annons

Direkt fångst I Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har 2 st kameror en Nikon D200 och en D300s.
JAg vill använda D200 vid fotografering med direktfångst men Lightromm kan inte hitt kameran.
D 300s är däremot inga problem.

Vet någon om direktfångst inte stöder D200:an.

//Michael

Jag har 2 st kameror en Nikon D200 och en D300s.
JAg vill använda D200 vid fotografering med direktfångst men Lightromm kan inte hitt kameran.
D 300s är däremot inga problem.

Vet någon om direktfångst inte stöder D200:an.

//Michael

Kolla på dina inställningar för USB i kameran. Ställ in samma som i din Nikon D300. Masslagringsenhet eller M/P (MTP/PTP) är lösningen på ditt "problem"

Jag har inte testat LR3, men jag tror i alla fall att LR2 inte har stöd utan plug-ins för direkt fångst.

canon 1DmarkII

Hej jag har lightroom 3 , men den hittar inte min kamera, har MacBook från kamera USB 1.1 port till USB på datorn, är det nån skillnad om man kör IEEE 1394 (Firewire) till USB datorn

vill fota direkt till datorn !!!!!!

kan nån hjälpa mig

tack

Lightroom 3:s stöd av D200?

Tyvärr stöds inte Nikon D200 i Lightroom 3 i windows-versionen. I Mac-världen stöds den.

Blev själv väldigt förvånad och tycker att det är ganska svagt av Adobe att inte lägga ner lite resurser på det. De förklarar det med att stöd av D200 i L3 inte är stabilt. Känns dock som om det endast är ett svepskäl för att slippa lägga ner den lilla investeringen.

Föreslår att du som många andra går in på Adobe:s webb och forum och uttrycker ditt missnöje.

Jag har efter mycket försök till sist letat på Adobes hemsida ochfått fram det du sägar. Håller helt och hållet med att det känns svagt att inte D200:an är med.

Ska göra det du föreslår och gå in igen och beklaga att dem inte har den med.

Tackar ... en som också är besciken

Nikon D80

Jag försöker på liknande sätt att få min Nikon D80 att fungera tillsammans med direktfångst i Lightroom 3.2 på min Mac. Funkar det med D200 så borde väl D80 fungera med, eller? =(

Har testat båda USB-alternativen.

Mvh
Fredrik

Sinnessjukt. Vad skulle det var som gjorde att detta inte fungerar med äldre kameror? Direktfångst finns väl på andra program som även stödjer dessa kameror? Vansinne, om ni frågar mig - hur kan Adobe snika in på sådant?

Fredrik

Sinnessjukt?????? Vansinne??????

Sinnessjukt. Vad skulle det var som gjorde att detta inte fungerar med äldre kameror? Direktfångst finns väl på andra program som även stödjer dessa kameror? Vansinne, om ni frågar mig - hur kan Adobe snika in på sådant?

Fredrik

Tja månne det; men det finns > 150 digitala DSLR som inte stöds av LR's thetered funktion.

Klaga kann man ju alltid; men att använda sdanna uttryck tycker jag är mangel på språkliga nyanser.
Du lever i år 2010 efter kristi födsel nu, nifo.
Världen styrs av multinationella bolag. Dom är inte vansinniga eller sinnessjuka......bara vinstdrivande.......

/ Emil

Självklart ligger det i Adobes intresse att få med stöd för så många kameror som möjligt, speciellt de kameror som sålts i stora antal. Det gör ju att chansen att de får sälja fler program ökar.

Sannolikt är det något rent tekniskt som gör att vissa kameror kräver mer omfattande programmering för att stödjas. Då har man valt att inte ta den kostnaden.

Den typen av avvägningar som görs hela tiden. Vad skall vara med, vad kostar det, vad tjänar vi. Detta görs av alla företag - även tobaksaffären på hörnet väljer sitt sortiment utifrån samma principer.

Har inget med vansinne att göra.

Gissar i alla fall jag.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto