Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dina sportbilder på våra väggar!

Produkter
(logga in för att koppla)

seanmike

Aktiv medlem
Hej alla fs-vänner.

Jag är sjukgymnast och medlem i FS och kommer tillsammans med några kollegor öppna en klinik den 1 januari 2009. Vi söker dig med sportbilder, vuxna som barn, men det fria temat "rörelseglädje". Jag vet att det finns många fina bilder tagna men säkert många som inte ens är utlagda här... Självklart får du ersättning ekonomiskt om din bild blir aktuell.
Vi skulle vilja bryta av den tråkiga "vårdkänslan" och de färger som normalt man möts i en sådan miljö. Vi vill istället ha en "hem-känsla" i receptionen och en ett tema med "rörelseglädje" i träningshallen/gymmet.

Vi kommer antingen att ha bilden som den är eller göra en grafisk enfärgad bild mot bakgrunden. Bilden bör vara i så stort format som möjligt och allra helst i RAW-format.

Skicka mig många förslag/länkar eller lägg upp i diskussionen så kanske någon av dem åker upp på en fototapet hos oss! Tack på förhand.

Mvh Mikael
 
Initiativet som sådant säger jag ingenting om, men jag tror inte så värst många fotografer vill lämna bort sina råfiler bara sådär. Kanske är TIFF mer rimligt att önska sig.
 
Inga RAW, helt rätt.

Självklart är det inte meningen att vi ska sno era bilder. TIFF blir utmärkt. Groda av mig...

Ha det bra, MB
 
Jag kanske är dum, men jag förstår inte skillnaden mellan att lämna ut en Råbild jämfört med en Tiff, men men, alla har sina anledningar...

Jag har ett lager med den typen av bilder. Som av en händelse tillverkar jag även fototapeter :), så om du inte redan har någon leverantör hjälper jag gärna till med det också.
 

Bilagor

  • handboll.jpg
    handboll.jpg
    83.7 KB · Visningar: 1,543
Exempel

Här har Maja fått sin teckning uppsatt på väggen :)
 

Bilagor

  • majasrum.jpg
    majasrum.jpg
    83.3 KB · Visningar: 1,532
Kanske lite annorlunda mot för vad du söker, men vad tror du om nåt sånt här?

Mvh Andreas
 

Bilagor

  • attlevapahoppet.jpg
    attlevapahoppet.jpg
    85.8 KB · Visningar: 1,524
Tack för era förslag! Ungefär såna kontraster menar jag. Är tacksam för alla idéer.
Ska kika runt på era och andras sidor tills jag hittar nåt.
 
Det här är en snabbcroppad och i princip oredigerad bild, men jag har ett par till på samma dam och ställe om den verkar intressant. Gör den det kan ni få den beskuren och tillfixad på annat sätt om ni vill.

Jag har en stor drös med klätterbilder överhuvudtaget, men jag gillar den här eftersom att damen på bilden är Inger som vid 63 års ålder tyckte det var en jättebra idé att börja klättra.
 

Bilagor

  • IMG_0684l.jpg
    IMG_0684l.jpg
    84.8 KB · Visningar: 1,336
Sportbilder

Hej
Jag har massor av sportbilder på lager. Se mer på min hemsida www.enomis.se

Jag har tagit bilder på både barn och vuxna men mest bollsporter men även lite motor.
 
Kul initiativ! Skulle gärna se fler "icke-vårdiga" vänt-/behandlingsrum (ja, jag har sett en hel del såna de senaste månaderna).
Hoppas du hittar massor av fina bilder! =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.