Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Front-focus? ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast slutartiden utesluter inte rörelseoskärpa, det plus lite motljusproblem i optiken, plus lite motljusproblem i tekniken...LeadHead skrev:
Men det är ändå bländare 11. Mysko...
AnteVante skrev:
Vad kan vara felet, är det objektivet eller kameran?
//
Ante
o-laser skrev:
Tänkte också det för ett ögonblick men håren närmare nacken är suddigare än dom närmare fotografen.
Tillägg:
Men du har en poäng, fokus verkar ligga väl djupt in i bilden.
niklasm skrev:
Efter mycket användande har jag gått över till att använda min 300D med bara en AFpunkt aktiv i de allra flesta fall (den mittersta). Jag upplever att det ger mig bättre koll på var skärpan sitter i bilden, då jag inte är helt överväldigad av kamerans agerande i vissa situationer när samtliga AFpunkter är aktiva.
mrelbe skrev:
Vilken föredrar ni?
Kanske man borde börja ta med sig en hel färgkarta och inte bara ett "gråkort" när man ska ut och fota med sin digitalkamera, för då borde man ju komma nära sanningen i sin färgnyans.HDFS) (KGS skrev:
Nu sitter jag med 800 rawbilder från semestern o måste komma ihåg vilken blå nyans den fina segelbåten hade. Egentligen. Fast den där lila nyansen som jag får till med PS är rätt fin den med... och du som får se bilden vet troligen inte hur det såg ut där och då...