phool
Aktiv medlem
Jag har idag en d7000 som jag är riktigt nöjd med, på den sitter det ett batterigrepp och oftast ett tamron 70/300 objektiv. Jag är lite lat ibland och och orkar helt enkelt inte byta objektiv då jag kan behöva mer vidvinkel till vissa tillfällen, det känns som att man missar massa bra bilder då man har "fel" objektiv för olika motiv, så jag har bestämt mig för att köpa en till kamera, en lite mindre med ett fast objektiv, jag älskar utseéndet på fuji x100, den är liten, smidig, snygg och väldigt speciell, som jag förstått så är det fast 35 2,0 på den, väger väldigt likt d5100 huset, om jag skulle köpa d5100 kommer jag att köpa ett nikkor af-s 35 1,8g till den, Det känns som att d5100 är ett förnuftigare köp, med kanske strået vassare bild? Eller väger charmen i x100 upp alla fördelar d5100 har mot den? Skulle man tröttna på x100:an efter ett tag då man har vant sig vid den tro? Den väcker väldigt mycket habegär. Jag vet att det är 2 helt olika kameror, men i slutändan har dom ju samma syfte, att ta bra bilder =) Tacksam för svar
Mvh
Mvh
Senast ändrad: