Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalkompakt 1000–1999kr

Produkter
(logga in för att koppla)

stooss

Aktiv medlem
Fick en fråga om vilken kamera man skall välja för vanligt ”familjebruk” i denna prisklass. Själv har jag ingen aning men ni kanske har förslag?

Jag skulle nog rekommendera kort slutarfördröjning, bra batteritid och ganska bra vidvinkel (minst 35mm). Bildkvaliteten är såklart viktig också.
Men om sagt så har jag ingen koll alls, kamerorna i den här prisklassen är helt ok för 10x15cm kopior för familjebruk antar jag?

URL: http://www.scandinavianphoto.se/?504162

Du kan kolla www.scandinavianphoto.se

Där klickar du sedan på "hitta rätt digitalkamera" längst upp på vänstra menyn.

Sedan anger du via reglarna vilka parametrar du vill ha med... tänk på att vissa staplar som tex pris har regel för max och regel för min...

Men jag ser ignen direkt bra kamera här... man får ju som bekant vad man betalar för, men canon kameran kanske är ok?

Yes, där har jag redan kollat. Har även kollat Kamera&Bild. Men jag är mer nyfiken på om någon har praktisk erfarenhet av någon kamera?

Canon A530, skulle jag valt. Kostar 1500-1600kr enl. pricerunner. Då räcker det till minnerkort, batterier och laddare åxå.
Bra kamera för lite pengar, IMO.

Nikons Coolpix L3 och L4 är åxå mycket bra kameror för pengarna.

Alla dessa räcker med råge för att göra kopior på 10x15cm (det blir ju 11x15, typ, med digitala kameror).

ANNONS