Annons

Digitalkameror är tråkiga......

Produkter
(logga in för att koppla)
xrvjorn skrev:
Det kanske var det där med "en liten nisch för de sista talibanerna"...

Ungefär så, ungefär så.
Men nu har vi båda varit duktiga kålsupare, låtit känslorna svalla och med stor omognad kastat lite gräddpaj på varandra. Vi kanske kan släppa det?

...Så när kameran har tappat sitt värde, är den helt plötsligt dålig då eller?

Jag kommer köra med min 10D ett bra tag, för den tar säkert lika bra bilder om massvis med år.

Tidigare när jag körde analogt hade jag den äldsta eos-1:an... inte värd ett skvatt, men tusan vilket bra hus!!

//Peter

En "metafråga" i sammanhanget: blev den här tråden flyttad hit till "vs" eller startade den här?

Undrar om den fick gammal "vs"-karaktär pga att den är här eller om den flyttades hit pga att den fick "vs"-karaktär...

Mats, det kan också handla om att du försökte kränga iväg din kamera i fel tid?

Före sommaren skaffar folk sig extrakapital, under sommaren köps det lite kameror öht och sedan framåt hösten verkar handeln lossna igen.

F3:an är en klassiker som du kan få bra betalt för om kameran är i bra skick och du hittar rätt köpare.

didg skrev:
De gamla klassiska analogkamerorna har redan tappat i värde. Försökte sälja min Nikon F3 hos två av de stora begagnataffärerna i Stockholm men ingen av dem ville ha den, "Äh, jag har redan hyllan full av sådana där, finns ingen marknad för sådana längre". (

He he, försök att kränga en Dimage 7:a på samma butik & lyssna på dem då...

Jag blev för nåt år sedan erbjuden 500 kronor för min C2020z i en butik, sålde den sedan privat för 2800. Finns inte många butiker som vill ha en beg. digital bortsett från dom inte allt för gamla DSLR:erna.

Det är möjligt att det finns många F3:eek:r & att dom sjunkit, men dom har i allafall ett värde...

Glöm dock beg.handlarna, många av dom har idag för mycket i lager...

Larsa

larsaz skrev:
Jag blev för nåt år sedan erbjuden 500 kronor för min C2020z i en butik, sålde den sedan privat för 2800.

Låter som samma butik som bjöd mej en hundring eller om det var två för en tre månader gammal Minolta blixt, de tog runt 3000 för den nya o bjöd ett par hundringar för min när jag tänkte byta upp mej till 5600...

Den butiken går jag alltid till o känner o klämmer på grejor, men jag skulle aldrig köpa nåt av dem, mooooooaaaahahahaha

Bumpar tråden lite. Skulle vara intressant att höra lite vad folk tycker såhär i efterhand.
Upplever att intresset för analogt foto har ökat. Ifall det är en övergående trend eller något som kommer bestå återstår nog att se.

Nu vill jag inte på nåt vis skryta eller så... men jag har hittills fått tillbaka alla pengar på samtliga digitalare... det var lite knepigt med Dimage 7:an nyss... men det gick det med... he he... nåja jag sålde min kropp ihop med kameran...

/kg som räknar med förlust på Aette, men säg den älskarinna som e gratis!?!?

Nu får jag en nostalgikick från Fotosidans barndom när KG och hans Aette var lite av ett begrepp här. När många hade tagit steget till digitala systemkameror, D100 och D70 och allt var de hette, envisades du med att trolla fram fantastiska bilder med Aette vill jag minnas.

Å andra sidan är det ju guldläge då man vill köpa en begagnad kamera :)

5000- 6000:- för ett hus som för några futtiga år sedan kostade 40-50 000 :)
Vi som flexar mellan båda systemen har de ju bra, nästan bara Hasselblad och Leica som kostar i dag på beg. marknaden

.....när man försöker sälja dem!!!

Jag minns med nostalgi "den gamla goda tiden" när man, som den pryljokke man ändå är, köpte och sålde analoga kameror hit och dit. En analog kamera kunde till och med bli lite av "klassiker" och behålla sitt värde bra (tex Nikon F801s).

Detta är en saga all med digitalkamerorna. Tillverkarna måste jubla!!! Dom är ju lika omöjliga att sälja beggade som gamla datorer!

SUCK!!!! Får väl skänka "dom gamla digitalskrällena" till släkt och vänner när man byter upp sig.

/Matti

PS! Har försökt kränga iväg en Olympus C3020Z under ca ½-års tid men det är helt omöjligt DS!

No batteries, no microchips and no goddamn pixels som man sa i analoga klubben i Midsommer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar